PROTMŪŠIS „PROTAUK“

          Spalio 5 dieną 5-8 klasių mokiniai dalyvavo protmūšyje „ProTAUk“, kuris organizuotas vaikų ir jaunimo socializacijos projektui įgyvendinti. Protmūšį vedė gimnazijos psichologė G. Jegorovaitė, o jai talkino 6 klasės mokinė Emilija Simonavičiūtė ir II gimnazinės klasės mokinės Vilija Rakauskaitė ir Skaistė Žuklevičiūtė.

          Kad mokiniai turėtų galimybę pabendrauti ir pabendradarbiauti vieni su kitais, 5 klasių mokiniai burtų keliu rinkosi savo komandos narius iš vyresnių klasių mokinių. Taip susidarė net penkios komandos, atkakliai kovojusios dėl teisės pereiti į kitą protmūšio etapą: „Lietuviai“, „DTAG“, „VAAK“, „Bulvės“ ir „Debesėliai“.  

          Protmūšis nebuvo lengvas – jį sudarė net 5 turai: „Bendrųjų klausimų“, „Atspėk dainą“, „Grandinėlių“, „10-uko“ ir „Detalių iš filmų“. Tačiau mokiniai pademonstravo įvairiapusiškas žinias ir puikiai pasirodė visi. Deja, susumavus taškus, visgi teko atsisveikinti su dviem komandomis: „Lietuvių“ ir „Debesėlių“. Sveikiname komandas, perėjusias į kitą protmūšio etapą, o „Lietuvių“ ir „Debesėlių“ laukia saldūs paguodos prizai!

 

Gimnazijos psichologė G. Jegorovaitė

 

 

SVEIKINAME MOKYTOJŲ DIENOS PROGA! 

Bėga sekundės, bėga valandos,

Bėga dienos, keičiasi metai, mes vis augam,

O jūs vis dar su mumis...

Rūpinatės, globojate, padedate, palaikote net sunkiausiais momentais.

Mokykla - tai namai, kurių durys visada atviros,

O jūs esate šių namų šeimininkai. 

Norime Jums padėkoti už Jūsų nelengvą ir pasiaukojantį darbą,

Už Jūsų kantrybę ir supratingumą.

Linkiu Jums sveikatos, įkvėpimo ir sėkmės. 

Lai kiekviena diena būna ryški ir pilna laimės. 

Su Mokytojų diena!

 

Mokinių taryba

 

 

EDUKACINĖ IŠVYKA PO BUBIŲ APYLINKES

          Rugsėjo 30 d. trečios (mokyt. J. Žėglevičienė) ir ketvirtos (mokyt. A. Žotkevičienė) klasių mokiniai leidosi į edukacinę kelionę po Bubių apylinkes.

          Aplankėme Paštuvos vienuolyną, kur mokiniai sužinojo, kaip gyvena seserys vienuolės. Netoli Kulautuvos „sutikome“  šerną, nulietą iš smalos, kuris nustebino savo dydžiu. Atvažiavus į Bubius, negalėjome neaplankyti menininko T. Vosyliaus smalinių figūrų parodos. Tačiau vaikams daugiausiai įspūdžių paliko Deksterių ūkio moliūgų paroda. Čia vaikai turėjo suskaičiuoti moliūgus (jų buvo apie 1500), įveikti kukurūzų labirintą. Teko susipažinti ir pamaitinti mažas Deksterių veislės karvytes. O vaišinga ūkio šeimininkė pavaišino moliūgų blynais bei sultimis.

          Smagu, kai sužinai naujų dalykų, patiri smagių įspūdžių ir puikiai praleidi laiką!

 

Pradinių klasių mokytoja J. Žėglevičienė

 

 

 

PSICHOAKTYVIŲ MEDŽIAGŲ VARTOJIMO PREVENCIJA GIMNAZIJOJE

          Psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija – priemonės, skirtos užkirsti kelią psichoaktyviųjų medžiagų vartojimui, kurios apima žinių apie šių medžiagų vartojimo žalą ir pasekmes teikimą, neigiamų nuostatų apie jų vartojimą formavimą, sveikos gyvensenos ir gyvenimo įgūdžių ugdymą. Teigiama socialinė aplinka, kurioje vaikas auga, mokosi, leidžia laiką su bendraamžiais, gali apsaugoti jį nuo bandymų vartoti psichoaktyviąsias medžiagas, t. y. sumažinti rizikos veiksnių įtaką. Rizikos ir apsauginiai veiksniai lemia asmens gebėjimą sėkmingai prisitaikyti aplinkoje, pozityviai reaguoti ir rasti išeitį iš keblios situacijos. 

          Psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencija gimnazijoje buvo vykdoma nuo 2022 m. gegužės 6 dienos iki 2022 m. rugsėjo 30 dienos. Pradėti projektą buvo pakviestas Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas S. Dailidė. Į paskaitą “Blaivus gyvenimas veža” buvo pakviesti 7-8 ir I-IV g. klasių mokiniai. Kartu su S. Dailide mokiniai diskutavo kodėl verta rinktis blaivų gyvenimą. Svečias pasidalino savo patirtimi kaip keičiasi gyvenimas atsisakius svaigalų bei davė patarimų kaip išmokti pasitikėti savimi ir tapti nepriklausoma asmenybe.  

          Gegužės 24 dieną vyko žygis „Sukamės ratu“, kuriame dalyvavo 20 mokinių iš 6-8 ir I-II g. klasių, o rugsėjo 22 dieną buvo organizuojamos orientacinės varžybos 1-4 klasių mokiniams. Žygis ir orientacinės varžybos – vienos iš prevencinių priemonių, skatinančių sveiką ir pozityvią asmens socializaciją.  Tai pozityvus ir linksmas laisvalaikio praleidimo būdas, nereikalaujantis nei specifinių žinių, nei ypatingų įgūdžių, tačiau sudarantis visas sąlygas atsiskleisti fizinio bei loginio mąstymo gebėjimams, sustiprinti tarpusavio ryšį su draugais, patirti daug smagių nuotykių ir įsikrauti nepaprastai daug geros nuotaikos. 

 

Soc. pedagogė Sandra Dobrovolskė

 

 

DISLEKSIJOS PAŽINIMO SAVAITĖ - 2022

          Spalio 4 d. 6 klasės mokiniai jungėsi prie tarptautinės iniciatyvos į DISLEKSIJOS PAŽINIMO SAVAITĘ. Iniciatyvos tikslas – skatinti visuomenę kalbėtis apie šį mokymosi sutrikimą ir palaikyti skaitymo ir rašymo sunkumų patiriančius vaikus. Šeštokai pamokoje, vykusioje bibliotekoje, sužinojo daug naudingos informacijos apie disleksiją, jos požymius bei sunkumus, kuriuos patiria šį sutrikimą turintys vaikai. Mokiniai žiūrėjo ir aptarė filmą ,,Mical“ apie berniuką, turintį disleksijos sutrikimą, skaitė knygos "Žuvelė medyje" ištrauką. Kartu su lietuvių kalbos mokytoja L. Litvinskiene tapo iniciatyvos Go RED for DYSLEXIA LT dalimi ir savo aprangoje akcentavo raudoną spalvą #GoRedForDyslexia. Esame draugiška disleksijai mokykla!

 

 

EDUKACINĖ IŠVYKA Į MOLIŪGŲ ŪKĮ

          Spalio 4 d. 5 klasės mokiniai su auklėtoja ir socialine pedagoge lankėsi Kauno r., Bubių k. esančiame moliūgų ūkyje. Atvykusius mus šiltai sutiko ūkio šeimininkė, ponia Adelė. Ne tik pasigrožėti turėjome galimybę, bet ir savo matematinius gebėjimus pritaikyti ūkyje – skaičiavome, kiek moliūgų dar yra. Rezultatas – 1520 moliūgų!!! Savo sportinius gebėjimus rodėme bėgime moliūgų, šieno, kukurūzų labirintais. Grožėjomės ir šėrėme mažiausias karvutes Europoje. Po skaičiavimų, šėlionių, šeimininkė mus vaišino moliūgų blynais, sultimis, karšta arbata.

Ačiū už nuoširdų priėmimą ir praleistą laiką kartu!

5 kl. auklėtoja J. Girniuvienė

 

 

INICIATYVA ,,APIBĖK MOKYKLĄ’’

          Idėją apibėgti mylią apie mokyklą 2012 m. pasiūlė vienos Škotijos pradinės mokyklos vadovė Ellaine Wylie. Ji pastebėjo, kad mokykloje labai sumažėjo vaikų fizinis aktyvumas ir kiekvienais metais į mokyklą ateina vis daugiau vaikų, turinčių antsvorio. Mokytoja sugalvojo labai paprastą būdą išjudinti vaikus – pertraukos metu apibėgti savo mokyklą. Šią vienos mylios bėgimo apie mokyklą iniciatyvą puikiai priėmė vaikai, taip pat ji pasirodė patraukli tėvams ir mokytojams. Šiandien daugiau nei 12 000 įvairių šalių mokyklų prisijungė prie šios akcijos.

          Higienos instituto Sveikatos stiprinimo centras (toliau – HI SSC) kartu su Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centru, remdamasis Škotijos patirtimi ir palaikydamas „Judriosios pertraukos“ idėjas, jau ketvirtą kartą organizuoja iniciatyvą „Apibėk mokyklą“ ir kviečia prie jos prisijungti visų ugdymo įstaigų mokinius ir mokytojus bei kitus mokyklų darbuotojus. Taigi prie šios iniciatyvos prisijungė ir Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija.

 

 

KUPRINIŲ SVĖRIMO AKCIJA ,,Į MOKYKLĄ LENGVAI‘‘

          Rugsėjo mėnesį buvo sveriamos 1-4 klasių gimnazijos moksleivių mokyklinės kuprinės. Kuprinių svėrimo akcijos tikslas – atkreipti mokinių ir jų tėvelių/globėjų dėmesį į mokyklinių kuprinių svorį, turinį bei galimą sunkios kuprinės poveikį vaiko sveikatai. Remiantis Higienos norma (HN 41:2016 ,,Mokyklinės kuprinės‘‘), kuprinė turi turėti rankenėlę ir du reguliuojamus diržus, formą išlaikančią nugarėlę, pakietintą korpusą bei išorinėje pusėje turi būti pritvirtinti atšvaitai. Pradinių klasių moksleivio tuščios kuprinės svoris negali viršyti 700 gramų, vyresnio amžiaus mokinio – 1000 gramų. Vaikams rekomenduoja nešti ne sunkesnę kaip 10 proc. savo kūno svorio mokyklinę kuprinę. Sunkesnės kaip 15 proc. kūno svorio kuprinės nešiojimas gali būti vertinamas kaip rizikos veiksnys, darantis įtaką moksleivio nugaros skausmų ar kitų stuburo pakenkimų atsiradimui. 

          Kuprinių svėrimo akcijos metu buvo pasvertos 53 pilnos kuprinės: iš jų 53 procentai pasvertų kuprinių buvo lengvesnės nei optimalus rekomenduojamas 10 proc. kūno svorio, 47 proc. pasvertų kuprinių buvo sunkesnės nei rekomenduojamas 10 proc. kūno svorio, 13 proc. kuprinių buvo sunkesnės nei rekomenduojamas didžiausias pilnos kuprinės 15 proc. kūno svoris. Sunkiausią mokyklinę kuprinę iš 1-4 klasių atsinešė 1 klasės moksleivis kuri svėrė 5kg ir sudarė 22 proc. kūno svorio. 2 klasės mokinio sunkiausia pilna kuprinė svėrė 4kg ir sudarė 15 proc. kūno svorio, 3 klasės mokinio - 5kg ir sudarė 16 proc. kūno svorio, 4 klasės sunkiausia kuprinė svėrė 5,5kg ir sudarė 13 proc. kūno masės. 

          Kuprinių svėrimo akcijos metu vertinta ne tik kuprinių svoris, bet ir kuprinės nešiojimo būdas, kuris turi įtakos moksleivių sveikatai. Buvo pastebėta, kad 96,3 proc. mokinių kuprines nešioja ant abiejų pečių. 100 proc. visų kuprinių turėjo du diržus bei rankenėlę. 7 proc. sudarė kuprinės, kurių išorinėje dalyje nebuvo atšvaitų, pakietintos nugarėlės ar korpuso. Taip pat akcijos metu buvo prašoma įvertinti, ar mokiniams kuprinė yra sunki. Iš visų moksleivių tik 7 proc. prisipažino, kad kuprinė jiems yra per sunki.

          Dėl per sunkių nešulių nešiojimo vaikams gali prasidėti nugaros skausmai arba vadinama jaunatvinė osteochondrozė, kuri vėliau dešimčia metų anksčiau gali sukelti senatvinę osteochondrozę. Todėl labai svarbu, kad mokiniai išmoktų į mokyklą neštis tik tos dienos pamokoms reikalingas mokyklines priemones ir susidėtų daiktus tvarkingai taip, kad jie neslidinėtų kuprinėje.

          Formuokime taisyklingos laikysenos įpročius nuo mažens bei skatinkime fizinį aktyvumą (petraukų metu ir po pamokų), kuris turi įtakos taisyklingos laikysenos formavimui.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė

 

 

 

SVEIKINAME

          AURIMĄ ŽANDARAVIČIŲ IV g. klasės mokinį (mokytoja K. Salinkienė Vainauskienė) olimpiečio Kęstučio Orento ir Kauno rajono mero Valerijaus Makūno taurės bėgimo varžybose laimėjus III vietą.

 

 

EUROPOS KALBŲ DIENA

          Rugsėjo 26-ąją minėti Europos kalbų dieną – puiki proga plačiau pasidomėti apie didelę Europos kalbų įvairovę paraginti mokytis kalbų, skatinti toleranciją kitų šalių ir kultūrų atžvilgiu, gerbti kalbų įvairovę, skatinti daugiakalbystę ir saugoti nykstančias kalbas. Užsienio kalbų mokytojų E. Linkevičiūtės, L. Berštautienės ir D. Bradūnienės iniciatyva šią dieną paminėjome ir mūsų gimnazijoje. Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose buvo kalbama apie globalizacijos procesų poveikį lietuvių kalbai, o bibliotekoje 6 klasės mokiniai skaitė ir įminė užkoduotas mįsles, lietuvių patarles. I aukšto fojė televizoriaus ekrane ir ant kabinetų durų puikavosi užrašai lietuvių ir užsienio kalbomis, mokinių užrašytos Word Art programėle sentencijas apie kalbą, jos grožį ir mokymosi svarbą. II aukšto fojė stende – 6 ir 7 klasių parengti projektai „Balionai“ ir „Žodynai“. Žinias galima buvo pasitikrinti 3-5, 6-I g bei II g-IV g klasių mokinių viktorinoje – interaktyviame žaidime „Europos kalbų iššūkis“. Šventė baigėsi – prizai įteikti, nugalėtojai paskelbti, smagiausios akimirkos įamžintos nuotraukose. O pralaimėjusių nebuvo, nes kiekvienas kažkuo praturtėjo – kas išgirstu nauju žodžiu, kas įdomiu faktu, o kas pasidžiaugė draugo sėkme ar pasidalino šypsena. Kalbos tam ir reikalingos, kad bendrautume, draugautume, pažintume pasaulį, jo tautas ir kultūras, siektume žinių.

 

 

Joomla templates by a4joomla