RESPUBLIKINĖ KONFERENCIJA „PSICHINĖ SVEIKATA – BAUBAS AR DRAUGAS?“

          Lapkričio 12 dieną kelios III gimnazinės klasės mokinės kartu su gimnazijos psichologe vyko į Virbalio miestelį Vilkaviškio rajone, kur jau antrus metus vyko respublikinė konferencija „Psichinė sveikata – baubas ar draugas?“. Šioje konferencijoje Kamilė Rucevičiūtė pristatė parengtą pranešimą tema „Patyčios socialiniuose tinkluose“. Pranešimas sulaukė komisijos įvertinimo ir buvo apdovanotas kaip moksliškiausias iš visų konferencijoje pristatytų pranešimų.  

          Po pranešimų pristatymo Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos atstovės stebėjo Alytaus miesto teatro aktorės ir režisierės Andros Kavaliauskaitės monospektaklį „SEEN“, kuriame ypač jautriai buvo pateikiama valgymo sutrikimų tema, palietusi ne vieno konferencijoje dalyvavusio žmogaus širdis.

          Dalyvavimas šioje konferencijoje prisidėjo prie mokinių asmeninių, mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo ir kultūrinių kompetencijų ugdymo, praplėtė psichologines žinias.

Džiaugiamės Kamilės pasiekimu ir linkime drąsos toliau dalyvauti tokiuose renginiuose!

 

 

 

 

PROGRAMA „VIEŠASIS KALBĖJIMAS IR KOMUNIKACIJA“

          Lapkričio 10 dieną gimnazijoje 7-8 klasių mokiniai dalyvavo geros savijautos programoje „Viešasis kalbėjimas ir komunikacija“. Lektorius Igoris Vasiliauskas mokinius skatino diskusijos būdu atpažinti savo baimes, kas jiems trukdo laisvai ir užtikrintai, savimi pasitikinčiai ir atvirai kalbėti viešai. Buvo atliekamos įvairios užduotys, kurių pagalba mokiniai mokėsi reprezentuoti save prieš klausytojus, reaguoti į išsakytus jų pastebėjimus ir atsakyti į užduodamus klausimus. Programos metu mokiniai įgijo viešo kalbėjimo, bendravimo ir bendradarbiavimo patirties bei patyrė daug pozityvių emocijų.

 

 

PROJEKTAS „KAS DIENĄ AKTYVUS – KAS DIENĄ SVEIKAS?“

          Lapkričio 11 dieną gimnazijoje buvo vykdomas projektas „Kas dieną aktyvus – kas dieną sveikas?“. Fizinio ugdymo pamokas mokiniams vedė futbolo treneriai Tadas Giraitis ir Ainas Bareikis. Mokiniai atliko sportines užduotis, žaidė sportinius žaidimus. Pamokos buvo įdomios, inovatyvios ir aktyvios. Mokiniai džiaugėsi patyrę daug teigiamų emocijų ir fiziniu aktyvumu kitaip.

Salinkienė, fizinio ugdymo mokytoja

 

 

.

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

 

SPAUDOS TARNYBA

Biudžetinė įstaiga, Vilniaus g. 33, LT-01506 Vilnius, tel. (8 5) 266 1400,

faks. (8 5) 266 1402, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., http://www.sam.lt.

 

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188603472

 

2021 m. spalio 13 d.

 

Pajutę peršalimo simptomus likime namie

 

Per gripo sezoną, kurio metu stebimas sergamumo gripu ir kitomis ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis (toliau – ŪVKTI) pakilimas, sulaukiama pranešimų, kad vaikai ugdymo procese dalyvauja turėdami ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymių. Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), siekdama sustabdyti COVID-19 ligos plitimą ir saugoti vaikų sveikatą, atkreipia tėvų ir ugdytojų dėmesį, kad vaikai, turintys ŪVKTI simptomų, neturi vykti į ugdymo įstaigas. Primenama, kodėl tai yra svarbu.

 

Esant ekstremaliajai situacijai dėl COVID-19 ligos ir atėjus gripo sezonui svarbu, kad kontaktiniame ugdyme dalyvautų vaikai be ŪVKTI požymių, pvz., karščiavimo, kosulio, pasunkėjusio kvėpavimo ir pan. Kai kurie tėvai nelaiko peršalimo liga, tačiau toks jų požiūris gali padėti infekcijai plisti bendruomenėje.

 

Ugdymo įstaigose dėl didelio vaikų skaičiaus ir vaikų bendravimo ypatumų yra palanki terpė plisti ir COVID-19 virusui. Pastarąjį mėnesį koronaviruso protrūkių daugiausiai fiksuojama ugdymo įstaigose, tačiau bendromis ugdymo įstaigų bendruomenių, tėvų ir visuomenės sveikatos specialistų pastangomis protrūkiai greitai suvaldomi ir jie pasibaigia apimdami mažesnį nei kituose sektoriuose užsikrėtusiųjų skaičių.

 

SAM primena, kad darželiai ir mokyklos prie įėjimo į ugdymo įstaigą tėvams (globėjams, rūpintojams), darbuotojams ir kitiems asmenims turi pateikti informaciją apie draudimą ugdyme dalyvauti vaikams, kuriems pasireiškia ŪVKTI požymiai (pvz., karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.).

 

Vaikai, kuriems pasireiškia ŪVKTI požymiai (pvz., karščiavimas, kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.) į ugdymo įstaigą ar kitas žmonių susibūrimo vietas neturi būti vedami. Tais atvejais, kai vaikui pasireiškia ŪVKTI požymiai ir tėvams (globėjams, rūpintojams) kyla abejonių, ar tikrai vaikas esamos sveikatos būklės gali eiti į ugdymo įstaigą nekeldamas pavojaus užkrėsti savo grupės, klasės draugų, rekomenduojama registruoti vaiką pasitikrinti (atliekant COVID-19 testą) dėl COVID-19 ligos karštąja koronaviruso linija tel. 1808 arba pildant elektroninę registracijos formą adresu www.1808.lt. Dėl tolesnės vaiko sveikatos priežiūros rekomenduojama konsultuotis su šeimos gydytoju. Vaikų, turinčių pagal amžių teisę į skiepą (virš 12 m. amžiaus), tėvai raginami apsaugoti vaikus nuo klastingo viruso ir juos paskiepyti.

 

Teisės aktai, reglamentuojantys vaikų ugdymo procesą esant ekstremaliajai situacijai:

 

Sprendimas dėl pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų

 

Sprendimas dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo organizavimo būtinų sąlygų

 

 

SAM Spaudos tarnyba

ANTROKŲ PAMOKA BIBLIOTEKOJE

          Baigėsi spalis - mokyklų bibliotekų mėnuo. O ir lapkritį, grįžę po atostogų, antros klasės mokiniai (mokyt. J. Žėglevičienė) bibliotekoje dalinosi įspūdžiais apie labiausiai įsiminusią pasaką. Pradinukams patinka ir senos: “Raudonkepuraitė“, Trys paršiukai“, Varna ir sūris“, ir naujos - „Akmenukų pasakos“, „Obuolių pasakos“. Taigi, pradinių klasių literatūroje karaliauja pasakos. Antrokai mielai skaitė ir devyniasdešimtmetį švenčiančios Ramutės Skučaitės eilėraščius bei sprendė šaradas. Skaitant arba klausant jos poeziją reikia ir gerokai „pasukti galveles“.

 

 

 

ETWINING PROJEKTAS “ĮGYVENDINK: MŪSŲ GAMTA – MŪSŲ ATEITIS“ (MAKE IT HAPPEN: OUR NATURE OUR FUTURE)

          Industrializacija ir urbanizacija sukelia sparčius pasaulio pokyčius, kuriuos sukelia žmonės. Buvo pastebėta, kad šis pokytis iš pradžių prisidėjo prie žmonių gerovės didėjimo, tačiau laikui bėgant padarė didelę žalą pasaulio ekologinei sistemai. Siekiant pašalinti industrializacijos ir urbanizacijos sukeltas ekologines problemas, pasiūlytas tvarios plėtros modelis. Darnaus vystymosi samprata visuotinai pripažįstama kaip aplinkos, žmonių ir ekonomikos derinimas ir imamasi gamtos nekenkiančio vystymosi požiūrio.

          Nuo šių metų spalio mėnesio III g klasės mokiniai įsitraukė į eTwining projekto „Įgyvendink: mūsų gamta – mūsų ateitis“ veiklas. S. Žuklevičius programėle canvas sukūrė gimnazijos mokinių komandos logotipą, kurį kartu su video apie Čekiškę įkėlėme į twinspace pristatydami dalyvių komandą. III gimnazijos klasės mokiniai rašė esė apie savo gyvenamosios vietovės gamtosaugos problemas lietuvių ir anglų kalbomis. Aktyviai dalyvavo kodų savaitėje EUROPE CODE WEEK 2021: programėle pixel art parašytų esė pavadinimams sukūrė kodus  ir 10 mokinių gavo sertifikatus. Jau suplanuotos ir pradėtos vykdyti lapkričio mėnesio veiklos.

          Tikimės, kad projekto veiklos leis mokiniams geriau suprasti darnaus vystymosi sampratą ir, manoma, kad tai kurs mokinių ekologinį sąmoningumą.

 

Projekto koordinatorės  S.  Virbukienė ir L. Litvinskienė

Joomla templates by a4joomla