KUPRINIŲ SVĖRIMO AKCIJA ,,Į MOKYKLĄ LENGVAI‘‘

          Rugsėjo mėnesį buvo sveriamos 1-4 klasių gimnazijos moksleivių mokyklinės kuprinės. Kuprinių svėrimo akcijos tikslas – atkreipti mokinių ir jų tėvelių/globėjų dėmesį į mokyklinių kuprinių svorį, turinį bei galimą sunkios kuprinės poveikį vaiko sveikatai. Remiantis Higienos norma (HN 41:2016 ,,Mokyklinės kuprinės‘‘), kuprinė turi turėti rankenėlę ir du reguliuojamus diržus, formą išlaikančią nugarėlę, pakietintą korpusą bei išorinėje pusėje turi būti pritvirtinti atšvaitai. Pradinių klasių moksleivio tuščios kuprinės svoris negali viršyti 700 gramų, vyresnio amžiaus mokinio – 1000 gramų. Vaikams rekomenduoja nešti ne sunkesnę kaip 10 proc. savo kūno svorio mokyklinę kuprinę. Sunkesnės kaip 15 proc. kūno svorio kuprinės nešiojimas gali būti vertinamas kaip rizikos veiksnys, darantis įtaką moksleivio nugaros skausmų ar kitų stuburo pakenkimų atsiradimui. 

          Kuprinių svėrimo akcijos metu buvo pasvertos 53 pilnos kuprinės: iš jų 53 procentai pasvertų kuprinių buvo lengvesnės nei optimalus rekomenduojamas 10 proc. kūno svorio, 47 proc. pasvertų kuprinių buvo sunkesnės nei rekomenduojamas 10 proc. kūno svorio, 13 proc. kuprinių buvo sunkesnės nei rekomenduojamas didžiausias pilnos kuprinės 15 proc. kūno svoris. Sunkiausią mokyklinę kuprinę iš 1-4 klasių atsinešė 1 klasės moksleivis kuri svėrė 5kg ir sudarė 22 proc. kūno svorio. 2 klasės mokinio sunkiausia pilna kuprinė svėrė 4kg ir sudarė 15 proc. kūno svorio, 3 klasės mokinio - 5kg ir sudarė 16 proc. kūno svorio, 4 klasės sunkiausia kuprinė svėrė 5,5kg ir sudarė 13 proc. kūno masės. 

          Kuprinių svėrimo akcijos metu vertinta ne tik kuprinių svoris, bet ir kuprinės nešiojimo būdas, kuris turi įtakos moksleivių sveikatai. Buvo pastebėta, kad 96,3 proc. mokinių kuprines nešioja ant abiejų pečių. 100 proc. visų kuprinių turėjo du diržus bei rankenėlę. 7 proc. sudarė kuprinės, kurių išorinėje dalyje nebuvo atšvaitų, pakietintos nugarėlės ar korpuso. Taip pat akcijos metu buvo prašoma įvertinti, ar mokiniams kuprinė yra sunki. Iš visų moksleivių tik 7 proc. prisipažino, kad kuprinė jiems yra per sunki.

          Dėl per sunkių nešulių nešiojimo vaikams gali prasidėti nugaros skausmai arba vadinama jaunatvinė osteochondrozė, kuri vėliau dešimčia metų anksčiau gali sukelti senatvinę osteochondrozę. Todėl labai svarbu, kad mokiniai išmoktų į mokyklą neštis tik tos dienos pamokoms reikalingas mokyklines priemones ir susidėtų daiktus tvarkingai taip, kad jie neslidinėtų kuprinėje.

          Formuokime taisyklingos laikysenos įpročius nuo mažens bei skatinkime fizinį aktyvumą (petraukų metu ir po pamokų), kuris turi įtakos taisyklingos laikysenos formavimui.

 

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė

 

 

 

SVEIKINAME

          AURIMĄ ŽANDARAVIČIŲ IV g. klasės mokinį (mokytoja K. Salinkienė Vainauskienė) olimpiečio Kęstučio Orento ir Kauno rajono mero Valerijaus Makūno taurės bėgimo varžybose laimėjus III vietą.

 

 

EUROPOS KALBŲ DIENA

          Rugsėjo 26-ąją minėti Europos kalbų dieną – puiki proga plačiau pasidomėti apie didelę Europos kalbų įvairovę paraginti mokytis kalbų, skatinti toleranciją kitų šalių ir kultūrų atžvilgiu, gerbti kalbų įvairovę, skatinti daugiakalbystę ir saugoti nykstančias kalbas. Užsienio kalbų mokytojų E. Linkevičiūtės, L. Berštautienės ir D. Bradūnienės iniciatyva šią dieną paminėjome ir mūsų gimnazijoje. Lietuvių kalbos ir literatūros pamokose buvo kalbama apie globalizacijos procesų poveikį lietuvių kalbai, o bibliotekoje 6 klasės mokiniai skaitė ir įminė užkoduotas mįsles, lietuvių patarles. I aukšto fojė televizoriaus ekrane ir ant kabinetų durų puikavosi užrašai lietuvių ir užsienio kalbomis, mokinių užrašytos Word Art programėle sentencijas apie kalbą, jos grožį ir mokymosi svarbą. II aukšto fojė stende – 6 ir 7 klasių parengti projektai „Balionai“ ir „Žodynai“. Žinias galima buvo pasitikrinti 3-5, 6-I g bei II g-IV g klasių mokinių viktorinoje – interaktyviame žaidime „Europos kalbų iššūkis“. Šventė baigėsi – prizai įteikti, nugalėtojai paskelbti, smagiausios akimirkos įamžintos nuotraukose. O pralaimėjusių nebuvo, nes kiekvienas kažkuo praturtėjo – kas išgirstu nauju žodžiu, kas įdomiu faktu, o kas pasidžiaugė draugo sėkme ar pasidalino šypsena. Kalbos tam ir reikalingos, kad bendrautume, draugautume, pažintume pasaulį, jo tautas ir kultūras, siektume žinių.

 

 

LIETUVOS ŽYDŲ GENOCIDO DIENOS MINĖJIMAS BIBLIOTEKOJE

          Rugsėjo 23 dieną bibliotekoje 8 klasės mokiniai skaitė nužudytų 1941 m. Jaučakių kaime Pakarklės miške Čekiškės žydų vardus ir pavardes - dalyvavo nuotoliu (per Zoom platformą) pilietinėje iniciatyvoje #VARDAI. ŽMOGUS NĖRA SKAIČIUS. Sąrašas parengtas pagal holokausto atminties muziejaus Izraelyje turimus liudijimus, pasų registrą ir kitus šaltinius. Kai ištari žmogaus vardą, nebegali apsimesti, kad tas žmogus negyveno, ir statistika, jog Antrojo pasaulinio karo metais sunaikinti 200 tūkst. Lietuvoje gyvenusių žydų, pradeda reikšti ne tik skaičius, bet ir suvokimą, kad ŽMOGUS NĖRA SKAIČIUS...

 

 

MES - BALTAI

          Rugsėjo 22 dieną 6 ir 8 klasių mokiniai bibliotekoje paminėjo Baltų vienybės dieną ir rudens lygiadienį. Senovės lietuviai šią dieną džiaugdavosi degdami ugnis atsisveikindavo su žiemos poilsio iškeliaujančia saule. Vienybė padėjo išlikti ir išgyventi tūkstantmetę istoriją Baltijos pakrantėje įsikūrusioms tautoms, todėl šiandien vienu metu uždegama ugnis įgyja naują prasmę. Ugnis ant tolimo kalno – ženklas, kad esame. Ugnies uždegimas vienu metu – vienybė.

 

 

ORIENTACINĖS VARŽYBOS

          Vykdant projektą „Psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencija“ rugsėjo 22 dieną vyko orientacinės varžybos, kuriame dalyvavo 1-4 klasių mokiniai. Orientacinės varžybos – tai pozityvus ir linksmas laisvalaikio praleidimo būdas, nereikalaujantis nei specifinių žinių, nei ypatingų įgūdžių, tačiau sudarantis visas sąlygas atsiskleisti fizinio bei loginio mąstymo gebėjimams, sustiprinti tarpusavio ryšį su draugais, patirti daug smagių nuotykių ir įsikrauti nepaprastai daug geros nuotaikos. 

          Taip pat siekėme paminėti ir Europos judumo savaitę, kurios šūkis: „Judėkime kitaip!“ Mūsų mažiausieji dalyviai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės, pradėjo rytą mankšta ir dalyvavo orientacinėse varžybose. 

          Visoms dalyvių grupėms buvo įteikti diplomai už aktyvų dalyvavimą. Kadangi visos komandos nestokojo geros nuotaikos, azarto ir visos vietos – prizinės, galima teigti, kad nugalėjo draugystė.

 

Visuomenės sveikatos specialistė Enrika Bučienė,

Socialinė pedagogė Sandra Dobrovolskė

 

 

IŠLAISVINTI HEROJAI: SENSORINIAI SKAITYMAI BIBLIOTEKOJE

          Rugsėjo 19 dieną bibliotekoje šurmuliavo priešmokyklinio ugdymo ,,Peliukų“ grupės auklėtiniai (mokyt. Daiva Aleknienė). Jie dalyvavo sensorinių skaitymų edukacijoje ,,Išlaisvinti herojai“. Sensoriniai skaitymai - knygos skaitymas pasitelkiant pojūčius: klausą, regą, uoslę, skonį, lytėjimą. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja L. Litvinskienė priešmokyklinukams skaitė knygelę ,,Peliuko Luko prasimanymai“. Beklausydami peliuko Luko istorijos, vaikučiai kruopščiai plovė rankytes, rodė kaip valo dantukus, padainavo linksmą ,,Dantukų dainelę, darė mankštą, uostė ir ragavo braškių uogienės. Aptarę Luko elgesį, vaikai suprato, kad visuomet reikia klausyti tėvelių ir nedera meluoti, nes vėliau niekas netikės, kai sakysi tiesą.

 

 

EUROPOS PAVELDO DIENOS - 2022

          Rugsėjo 9 – 18 dienomis Lietuvoje vyksta Europos Tarybos programos „Europos paveldo dienos“ (EPD) renginiai, šiemet kviečiantys aktualia tema - „Tvarus paveldas“. Rugsėjo 15 dieną 6 klasės mokiniai per istorijos ir lietuvių kalbos pamoką (mokyt. E. Simonaitienė ir L. Litvinskienė) kvietė pažinti ir domėtis Čekiškėje esančiu kultūros paveldu, suvokti jo vertę, mokytis ją saugoti, tausoti ir išradingai naudoti.

 

 

GYVENIMAS YRA YPATINGAS – RINKIS GYVENIMĄ!

          Rugsėjo 10-ąją yra minima Pasaulinė savižudybių prevencijos diena. Nors psichologų ir kitų psichikos sveikatos specialistų paslaugos yra vis labiau prieinamos įvairaus amžiaus žmonėms, o mokyklose vis daugiau dėmesio skiriama mokinių psichologinei gerovei užtikrinti, 2021 metų statistikos duomenimis Lietuvoje užfiksuotos 565 savižudybės. Tai išlieka opi problema ne tik suaugusiųjų, bet ir jaunuolių tarpe, nes savižudybė – antra pagal dažnumą mirties priežastis 15-29 metų amžiaus žmonių grupėje.

          Gimnazijoje šiai dienai paminėti 3-8 ir I-IV gimnazijos klasių moksleiviai su klasių vadovėmis įsitraukė į akciją „Gyvenimas yra ypatingas, nes...“, kurios tikslas buvo padiskutuoti ir surasti bendrą klasės nuomonę, kodėl gyvenimas yra ypatingas. Kiekvienos klasės parašytos mintys perkeltos į stendą, kad kiekvienas gimnazijos bendruomenės narys ar svečias galėtų jas perskaityti. Tikimasi, kad jos sukels šviesių apmąstymų ir paskatins nelikti vienam su esamu sunkumu - kreiptis pagalbos. Šiam tikslui pasiekti stende pateikti kontaktai, kuriais kviečiama kreiptis, jei kyla minčių apie savižudybę.

          Nėra sunkumų, kurių reikėtų gėdytis. Išdrįsk jais pasidalinti su kitais ir gyvenimas vėl taps ypatingu.

 

Gimnazijos psichologė G. Jegorovaitė

 

 

VARŽYBOS PILOJE

          Šių  metų rugsėjo 07-11 dienomis Lenkijos mieste Piloje vyko 71-as Europos ir 15-as Pasaulio greičio automodelių čempionatas. Lietuvos rinktinės sudėtyje dalyvavo ir Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos automodeliuotojų komandos nariai. Buvome jauniausia komanda čempionate. Sulaukėme daug padėkos, padrąsinimo ir palaikymo žodžių iš užsienio komandų narių. 

          Rezultatai labai kuklūs, bet įgyta didžiulė patirtis. Daug pasimokėme iš geriausių Europos ir Pasaulio greičio automodelių sporto meistrų ir...sulaukėme asmeninio FEMA prezidento Michaell Schmutz kvietimo kitais metais atvykti į 72-ąjį Europos greičio automodelių čempionatą Bazelyje (Šveicarija).

 

 

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija