KADA REIKALINGAS PADĖKLAS IR KAIP JUO NAUDOTIS?

          Lapkričio 19 d. 1 klasės mokiniai dalyvavo praktinėje projekto ,,Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ veikloje ,,Kada reikalingas padėklas ir kaip juo naudotis?“. Technologijų mokytoja D. Gudžiuvienė  priminė mokiniams gražaus elgesio taisykles prie stalo. Pirmokėliai mokėsi naudotis padėklu, indais bei stalo įrankiais. Sužinojo, kaip taisyklingai laikyti peilį ir šakutę, kaip reikia elgtis valgant.

          Mokiniai suprato, kad gerų manierų reikia laikytis ne tik svečiuose ar viešumoje, bet ir namuose.

 

1 kl. mokytoja Diana Korsakienė

 

 

KULTŪROS PASAS. "PAKASYK SLIEKUI PAŽASTĮ"

           Šiandieninio gyvenimo realija yra tokia, kad necenzūrine kalba kalbantys jaunuoliai jau nieko nestebina. Lietuviškų keiksmų retai beišgirsi, vyrauja rusiški arba necenzūriniai angliški žodžiai. Dažnai nesusimąstoma, kodėl, kokiu tikslu keiksmažodžiai vartojami. Lapkričio 19 dieną per Kultūros paso edukaciją "Pakasyk sliekui pažastį" 7, 8, II g ir IV g klasių mokiniai sužinojo kokiu tikslu jie vartojami, kokia jų kilmė ir kokie keiksmažodžiai buvo Lietuvoje vartojami seniau. Pavyzdžiui, kad tau kelnėse ežys išdygtų! Pakasyk sliekui pažastį. Po ššššimts kalakutų. Žžžžalia rūta. Lįsk tu vabalo blauzdon. Ot rūūūūkštele. Ot tu šuns pasturgali. Jei jau reikia, vartokime lietuviškus keiksmažodžius, yra iš ko pasirinkti.

 

Lietuvių k. mokytojos L. Šukytė ir L. Litvinskienė

 

 

KONFERENCIJA „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“

          Lapkričio 18 dieną Ieva Dimaitė, Gabrielė Zavadzkytė ir Evelina Ramanauskaitė (8 kl.) bei Nojus Nekrošius (7 kl.) dalyvavo Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokyklos, Všį Psichikos sveikatos iniciatyvos ir Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos organizuojamoje respublikinėje 7-9 klasių mokinių konferencijoje „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“. Konferencijos tikslas – sutelkti visuomenės dėmesį į paauglių ir jaunimo rūkymo problemos mastą, galimus sprendimo būdus, ugdyti asmenį, motyvuotą sveikai gyventi. 

          Mūsų gimnazijos mokiniai paruošė video pristatymą apie rūkymo sukeliamą žalą organizmui, visus ragino niekada nepradėti rūkyti, o pradėjusius – drąsino mesti. Juk mesti rūkyti niekada nevėlu! 

 

Soc. pedagogė Sandra Virbukienė

 

 

TINKAMI VALGYMO ĮPROČIAI

        Pietūs ar vakarienė – ypatingas metas, kai visi susirenka prie vieno stalo, dalijasi maistu, o  tuo pačiu dienos įvykiais bei naujienomis.  Mandagus elgesys  ir geros manieros prie stalo tam suteikia dar daugiau malonumo. 

        Šešiametis dar nėra pasirengęs mokytis pačių rafinuočiausių stalo manierų, pavyzdžiui, kuria šakute valgyti desertą, tačiau jis gali mokytis etiketo pagrindų: nusiplauti rankas prieš sėdant prie stalo; prie stalo nežaisti su žaislais; nemėtyti ir neimti maisto rankomis; nebarškinti stalo įrankiais ar indais; neišspjauti maisto; nešūkauti ir nelakstyti po kambarį, kol kiti valgo; sakyti „prašau“ ir „ačiū“; kai reikia, naudotis stalo įrankiais, o ne pirštais; baigus valgyti, paprašyti nueiti nuo stalo; padėkoti žmogui, paruošusiam valgį; nusinešti indus nuo stalo. Viso to sužinojome ir jau turimas žinias įtvirtinome dalyvaudami projekto ,,Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ užsiėmime „Tinkami valgymo įpročiai ir naudojimasis stalo įrankiais“ gimnazijos technologijų kabinete su mokytoja Danguole. Pamokėlės metu supratome, kad geros manieros prie stalo iš tiesų yra pagarbos kitiems išraiška.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

PROGRAMA „PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMAS PER SAVĘS PAŽINIMĄ IR GEBĖJIMĄ ĮVEIKTI SUNKUMUS“

          Lapkričio 17 d. I-IV gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo geros savijautos programose „Psichinės sveikatos stiprinimas per savęs pažinimą ir gebėjimą įveikti sunkumus“, kurias vedė lektoriai Ingrida ir Mindaugas. Edukacijų metu mokiniai per gilinimąsi į savo stiprybes ir silpnybes ugdė savęs pažinimo įgūdžius, tobulino bendravimo ir bendradarbiavimo grupėje gebėjimus, emocines kompetencijas. Taip pat mokiniai, dalyvaudami programose, mokėsi atpažinti streso požymius, diskutavo apie jo įveikos metodus. Tai praplėtė jų supratimą, kaip susitvarkyti su kylančiu stresu, kurio vyresnėse gimnazijos klasėse pasitaiko vis daugiau. Tikimės, kad įvykę užsiėmimai mokiniams paliko įspūdį ir dar ilgai išliks atmintyje.

 

psichologė Gintautė Jegorovaitė

 

 

TOLERANCIJOS DIENA

          Lapkričio 16-oji yra minima daugelyje demokratinių valstybių nuo 1995 m., kai  UNESCO šią dieną paskelbė Tarptautine tolerancijos diena. Šių metų idėja – Tolerancijos miestas. Klasės vadovai su mokiniais aptarė ar mes gyvename Tolerantiškoje visuomenėje, ar savo mieste/gyvenamojoje vietovėje matome, pastebime tolerancijos/netolerancijos pavyzdžių: situacijas gatvėje, parduotuvėje ar kitoje viešoje vietoje. Kiekviena klasė kūrė savo tolerancijos namą, o namelius sujungus gavome nuostabų Tolerancijos miestą  

 

Soc. pedagogė Sandra Virbukienė

 

 

 

PROGRAMA „STRESAS KURIA GALIMYBES“

          Lapkričio 12 dieną gimnazijoje 5-6 klasių mokiniai dalyvavo geros savijautos programoje „Stresas kuria galimybes“, kurią vedė lektorius Tomas Radišauskas. Mokiniai kartu su lektoriumi kalbėjo apie stresorius, mokėsi juos atpažinti, įvardyti ir įveikti. Programos metu per gilinimąsi į emocijas taip pat buvo aiškinamasi, kaip žmones veikia baimės, kodėl visi kažko bijo. Paliestos motyvacijos, mokslo, miego ir poilsio režimo temos, ypač svarbios tokio amžiaus paaugliams. Buvo smagiai praleistas laikas, įgyta naujų žinių ir įgūdžių.

Jegorovaitė, psichologė

 

 

 

RESPUBLIKINĖ KONFERENCIJA „PSICHINĖ SVEIKATA – BAUBAS AR DRAUGAS?“

          Lapkričio 12 dieną kelios III gimnazinės klasės mokinės kartu su gimnazijos psichologe vyko į Virbalio miestelį Vilkaviškio rajone, kur jau antrus metus vyko respublikinė konferencija „Psichinė sveikata – baubas ar draugas?“. Šioje konferencijoje Kamilė Rucevičiūtė pristatė parengtą pranešimą tema „Patyčios socialiniuose tinkluose“. Pranešimas sulaukė komisijos įvertinimo ir buvo apdovanotas kaip moksliškiausias iš visų konferencijoje pristatytų pranešimų.  

          Po pranešimų pristatymo Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos atstovės stebėjo Alytaus miesto teatro aktorės ir režisierės Andros Kavaliauskaitės monospektaklį „SEEN“, kuriame ypač jautriai buvo pateikiama valgymo sutrikimų tema, palietusi ne vieno konferencijoje dalyvavusio žmogaus širdis.

          Dalyvavimas šioje konferencijoje prisidėjo prie mokinių asmeninių, mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo ir kultūrinių kompetencijų ugdymo, praplėtė psichologines žinias.

Džiaugiamės Kamilės pasiekimu ir linkime drąsos toliau dalyvauti tokiuose renginiuose!

 

 

 

 

PROGRAMA „VIEŠASIS KALBĖJIMAS IR KOMUNIKACIJA“

          Lapkričio 10 dieną gimnazijoje 7-8 klasių mokiniai dalyvavo geros savijautos programoje „Viešasis kalbėjimas ir komunikacija“. Lektorius Igoris Vasiliauskas mokinius skatino diskusijos būdu atpažinti savo baimes, kas jiems trukdo laisvai ir užtikrintai, savimi pasitikinčiai ir atvirai kalbėti viešai. Buvo atliekamos įvairios užduotys, kurių pagalba mokiniai mokėsi reprezentuoti save prieš klausytojus, reaguoti į išsakytus jų pastebėjimus ir atsakyti į užduodamus klausimus. Programos metu mokiniai įgijo viešo kalbėjimo, bendravimo ir bendradarbiavimo patirties bei patyrė daug pozityvių emocijų.

 

 

PROJEKTAS „KAS DIENĄ AKTYVUS – KAS DIENĄ SVEIKAS?“

          Lapkričio 11 dieną gimnazijoje buvo vykdomas projektas „Kas dieną aktyvus – kas dieną sveikas?“. Fizinio ugdymo pamokas mokiniams vedė futbolo treneriai Tadas Giraitis ir Ainas Bareikis. Mokiniai atliko sportines užduotis, žaidė sportinius žaidimus. Pamokos buvo įdomios, inovatyvios ir aktyvios. Mokiniai džiaugėsi patyrę daug teigiamų emocijų ir fiziniu aktyvumu kitaip.

Salinkienė, fizinio ugdymo mokytoja

 

 

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija