Spalio 19 d. II gimnazijos klasės mokiniai vyko į edukacinę pamoką ,,Krentanti žvaigždė‘‘, Garsios tylos observatorijoje, Kėdainių rajone.
Pamokos metu mokiniai buvo supažindinti su žvaigždėmis ir jų atstumais nuo Žemės, aptartos planetos, išklausyti planetų skleidžiami garsai. Antroje dalyje stebėjome Saulę – juodąją skylę, saulės paviršiuje vykstančius pliūpsnius. Lauke kiekvienas per teleskopą tyrinėjo Saulę, pats ieškojo jau matytą užsiėmimo metu juodąją skylę.
Edukacinė pamoka prabėgo labai greitai. Mokiniai susikaupę ir susidomėję klausė pasakojimų apie planetas, jų išsidėstymą, sandarą, atstumus. Gauta informacija padės geriau suprasti astronomijos mokslo pradmenis.
Šilinėje, Panemunių lankytojų centre, spalio 14 dieną 6 ir 8 klasių mokiniai aplankė ekspoziciją "Nemunas ir gyvenimas prie jo". Čia supažindinome su kultūros paveldo rūšimis ir objektais, išgirdome smuklės istoriją, sužinojome apie tradicinius panemunės gyventojų verslus ir amatus, išbandėme eksponuojamus jų įrankius.
Po ekskursijos suskirstėme į komandas po 5. Kiekviena grupelė gavo užduotis - klausimus apie žmonių gyvenimo prie Nemuno ypatumus. Atsakymų teko ieškoti savarankiškai tarp eksponuojamų daiktų ir interaktyviuose ekspozicijos stenduose. Laikui pasibaigus grąžinome užduočių lapus ir pasitikrinome ar teisingai atsakėme. Buvo įdomi ir smagi edukacija.
Spalio 14 dieną 6 ir 8 klasių mokiniai dalyvavo edukacinėje veikloje, kurioje susipažino su Panemunės pilies istorija: atkurta istorine XVIII a. virtuve bei jos ekspozicijomis - senovine virene, duonos kepykla su duonkepėmis krosnimis, maisto sandėliu, buvusiu tarnų valgomuoju, kalėjimu-karceriu. Veikla vyko ne tik pilies viduje, bet ir parke, kur atkreipėme dėmesį į išlikusius seniausius medžius, kaskadinius tvenkinius, vienuolių saleziečių statytą koplytėlę.
Po ekskursijos po pilį ir parką prasidėjo ir lobio paieškos. Susiskirstėme į dvi komandas ir lobio skrynios ieškojome pagal nuorodas. Gavusios po pirmą nuorodą komandos leidosi skirtingais maršrutais. Nuorodose radome ne tik užuominų, kur eiti toliau, bet ir klausimų bei užduočių, kurių teisingi atsakymai galiausiai leido atrakinti lobių skrynią. Edukacijoje ne tik susipažinome su Panemunės pilies bei šio krašto istorija, bet ir mokėmės bendros, draugiškos veiklos komandoje bei patyrėme atradimo džiaugsmą.
Moksliniai tyrimai rodo, kad karantino metu paaugliai linkę dažniau vartoti psichoaktyvias medžiagas. Tam įtakos turi teigiamų vertybinių nuostatų neturėjimas ir nemokėjimas pasirinkti pozityvios veiklos bei atsispirti draugų pasiūlymams imtis žalingų įpročių.
Nuo gegužės iki spalio mėnesio gimnazijoje buvo vykdomas prevencinis projektas „Psichoaktyvių medžiagų vartojimas“. Programos metu mokiniai saugioje aplinkoje formavo savo teigiamas vertybes: bendruomenės pareigūnai priminė pradinukams apie jų atsakomybes su biologijos mokytoja V. Vėlavičiene aptarė, kas vyksta organizme, kai vartojamos psichoaktyvios medžiagos. Kartu su direktoriaus pavaduotoja D. Keliauskiene diskutuodami mokėsi kaip atsisakyti netinkamų draugų pasiūlymų. Kūno kultūros mokytoja K. Salinkienė fizinių veiklų metu siūlė alternatyvą – sveikos gyvensenos laisvalaikį. Šiame projekte dalyvavo šimtas keturiasdešimt du 5-8 ir I -IV g. klasių mokiniai.
Tikrai ne daugelis iš mūsų susimąstome, pagalvojame ir žinome apie disleksiją – skaitymo ir rašymo sutrikimą, kuris paliečia daugiau nei 10 proc. žmonių. Žinant tokią statistiką, 2015 metais Australijoje pradėta greitai per visą pasaulį nuvilnijusi iniciatyva „Go Red for Dyslexia“.
Lietuvoje antrą kartą vykstančios disleksijos savaitės metu 7 klasės mokiniams spalio 8 dieną per lietuvių kalbos modulio pamoką bibliotekoje mokytoja L. Litvinskienė papasakojo, kas yra disleksija ir kodėl apie ją reikia kalbėti. Bibliotekininkė I. Krasauskienė pristatė filmą ,,Mical“, kurį pažiūrėję supratome, kas yra disleksija, kaip jaučiasi šie vaikai ir kaip jiems reikia pagalbos bei supratimo iš juos supančios aplinkos.
Mūsų gimnazijos septintokai prisidėjo prie šios iniciatyvos apsirengdami raudonai, valgydami raudonus obuolius ir spanguoles. Pamokoje kiekvienas mokinys, pasirinkęs raudonu viršeliu knygą, ant raudono popieriaus lapo parašė iš jos citatą, susijusią su šios savaitės tema.
Beje, bendrovės „Apple“ įkūrėjas, multimilijonierius Styvas Džobsas taip pat turėjo disleksiją.
Spalio 7 d. Kauno r. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijoje vyko Respublikinė hibridinė praktinė – teorinė gamtamokslinė I g. (9 kl.) mokinių konferencija ,,Vanduo – gyvybės šaltinis‘‘. Konferencijoje dalyvavo mokiniai iš dešimties mokyklų: Šakių r. Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos, Kauno r. Vandžiogalos gimnazijos, Kauno Jono Basanavičiaus gimnazijos, Kauno r. Babtų gimnazijos, Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijos, Kauno Juozo Grušo meno gimnazijos, Kauno r. Kulautuvos pagrindinės mokyklos, Kauno technologijos universiteto inžinerijos licėjaus, VDU ,,Rasos‘‘ gimnazijos ir Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos. Konferencijos pradžioje gimnazijos direktorius Ričardas Saltonas pasveikino atvykusius ir prisijungusius virtualiai dalyvius . Muzikinį sveikinimą dovanojo IV gimnazijos klasės mokinės G. Laurinavičiūtė ir S. Zavadskaitė. Pirmąjį pranešimą apie vandens naudą, taršą ir valymo būdus parengė ir pristatė Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos chemijos vyresnioji mokytoja J. Girniuvienė. Mokinių pranešimai apie vandens naudą, taršą, tyrinėjimų eigą ir rezultatus buvo įdomūs, aktualūs ir informatyvūs. Tikimės, kad kiekvienas išsinešė bent lašelį informacijos apie vandens telkinių būklę. Dėkojame visiems, dalyvavusiems konferencijoje. Dalyviams įteikti (išsiųsti) padėkos raštai ir atminimo dovanėlės.
Po pertraukėlės renginys tęsėsi prie chemijos – biologijos kabineto. Jam iškilmingai buvo suteiktas ilgametės mokytojos R. J. Saltonienės vardas. Ceremonijoje dalyvavo: Kauno r. kultūros, švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistė R. Ramuckienė, Čekiškės seniūnas M. Zavedskas, socialinės globos ir priežiūros namų direktorius Linas Grigaitis, laisvalaikio salės renginių organizatorė K. Kriščiūnienė, gimnazijos mokytojai ir mokiniai, virtualiai - konferencijos dalyviai. Kabinetą pašventino parapijos klebonas G. Kabašinskas. Šiltais prisiminimais dalijosi buvusi mokinė V. Vėlavičienė, kapeloje ,,Volungė‘‘ kartu dainavusi K. Kriščiūnienė.
Džiaugiamės pirmuoju vardiniu kabinetu gimnazijoje, kuris primins Čekiškės kraštą garsinusią mokytoją ir motyvuos mokinius mokytis bei siekti savo tikslų.
Ruduo – tai spalvingas metų laikas, kai gamta nusidažo įvairiausiomis spalvomis. Tai metas, kai pasitelkus savo fantaziją, galima sukurti žavingiausius kūrinėlius - rudenines puokštes, kompozicijas ir kartu su šeimos nariais praleisti kūrybiškai laiką.
Mūsų gimnazijoje spalio mėnesio pirmąją savaitę vyko darbelių paroda „Rudens gėrybės“, kuriai savo darbelius pristatė IUG ,,Skruzdėliukų“ ,,Lašeliukų ir PUG ,,Peliukų“ grupės vaikučiai. Parodos tikslas – skatinti vaikų kūrybiškumą, originalias meninės saviraiškos formas, bendraujant su šeimos nariais. Šie puikūs darbeliai puoš mūsų įstaigą visą savaitę ir džiugins gimnazijos bendruomenę. Vaikai ir jų tėveliai, seneliai darydami įvairius darbelius iš daržovių, vaisių ir kitų rudens gėrybių, nustebino visus savo originalumu, išradingumu, kūrybiškumu. Kiekviena daržovė pavirto netikėtu, įdomiu darbeliu: avele, banginiu, voru, vėžliuku, ežiuku, laiveliu, nameliu, filmuko veikėju Pakaliku.
Spalio 6 dieną gimnazijoje lankėsi bendruomenės pareigūnai įgyvendindami projektus „Esu pilietiškas ir saugus“ bei „Vartoti žalinga ir nemadinga“. II-IV g. kl. mokiniai buvo supažindinti su jų atsakomybėmis, teisėmis ir pareigomis gimnazijoje bei už jos ribų. Padiskutavę ir uždavę rūpimus klausimus pareigūnams ir gavę į juos atsakymus, mokinai buvo pakviesti į protmūšį, kuris įvyks lapkričio mėnesį
Spalio 5-oji – Tarptautinė mokytojų diena. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos abiturientai, šia proga, su šypsenomis, muzika ir gėlėmis pasitiko kiekvieną gimnazijoje dirbantį mokytoją. Mokytojus sveikino mokiniai, auklėtiniai, Čekiškės seniūnijos seniūnas M, Zavedskas, Liučiūnų krašto bendruomenės centro nariai, Langakių kaimo bendruomenės nariai. Visą dieną mokytojų laukė siurprizai, šilti ir nuoširdūs mokinių sveikinimai.
Gražesnio žodžio nerandu.. Už paprastą lietuviškąjį "ačiū", Kurį išmokėt pamokų metu.. Tarsi burtažodį, atėjusį iš bočių. Dar padėkot norėjau už žinias, Už šilumą, už rūpestį, už meilę, Už tai, kad man padėjot save rast, Išmokėt nepalūžt, padarius klaidą.
Linkime mokytojams sėkmės, sveikatos ir kantrybės, ugdant jaunąją Lietuvos kartą - MUS!
Vaikų ir jaunimo sveikatos išsaugojimas ir stiprinimas yra vienas svarbiausių valstybės uždavinių. Sveikata - tai visapusiška fizinė, socialinė ir dvasinė žmogaus gerovė, o sveikatos užtikrinimas priklauso nuo paties asmens elgsenos ir gyvensenos. Vaikų fiziniam aktyvumui didinti, emociniam sveikatinimui gerinti ir socialinei gerovei kurti reikia naujų, veiksmingų, šiandienos laikotarpį atitinkančių būdų bei priemonių.
Viena tokių priemonių mūsų gimnazijoje yra vykdomas projektas ,,Vaikų švietimas ir praktinis mokymas fizinio, psichoemocinio sveikatinimo, socialinės gerovės kūrimo, sveiko ir aktyvaus gyvenimo ugdymo perspektyvoje“, kurio tikslas – visapusis vaikų sveikatos gerinimas, reikalingų gyvenimo įgūdžių ugdymas žalingų įpročių atsisakymas, formuojant vaikų sampratą apie sveiką gyvenseną, kaip asmens ir visuomenės vertybę. Užsiėmimus mokiniams vedė projekto vadovė Ieva Sipavičiūtė – Tamošiūnė