PROGRAMA „TAPK ŠVIESOS HEROJUMI“

          Lapkričio 18 d. 3 klasės mokinukai su mokytojomis vyko į Lietuvos švietimo istorijos muziejų Kaune, kuriame vyko geros savijautos programa „Tapk šviesos herojumi“. Šios edukacijos metu mokiniai dalyvavo arbatos gėrimo rituale, kurio metu vaišinosi žolelių arbata ir klausėsi pasakojimo apie arbatos atsiradimo istoriją, gerąsias arbatžolių savybes, jų poveikį sveikatai ir emocinei būsenai. Taip pat programos metu vyko kūrybinės dirbtuvės, kurių metu mokiniai pasigamino pakabukus su kinetiniu smėliu, maišelius su šviečiančiomis detalėmis. O po darbų trečiokai dar ir pasistiprino – programos organizatoriai visus pavaišino gardžiais lavašais. Visi patyrė daug pozityvių emocijų ir į gimnaziją sugrįžo kupini įspūdžių!

 

Gimnazijos psichologė Gintautė Jegorovaitė

 

 

ŠIAURĖS ŠALIŲ LITERATŪROS SAVAITĖ 2021

          Lapkričio 15-21 d. gimnazijoje vyko tradiciniai Šiaurės šalių literatūros skaitymai. Šiaurės šalių literatūros savaitę organizuoja asociacijų “Norden” sąjunga (Foreningen Norden Forbund), kuri kartu su mokytojais, bibliotekininkais, moksleiviais ir visais kitais skaitymo entuziastais nuo pat Grenlandijos iki Baltijos šalių kasmet kuria vieną didžiausių skaitymo įvykių Šiaurės ir Baltijos regione. Pagrindinė savaitės idėja yra labai paprasta – visiems kartu susirinkus skaityti knygą prie žvakių šviesos. Šiemet skaitymams pasirinktos ištraukos iš Alandų salų rašytojų kūrybos. Taip siekiame prisidėti prie Alandų salų autonomijos šimtmečio paminėjimo. 5, 6 ir 7 klasių moksleiviai skaitė ištrauką iš Karin Erlandsson knygos ”Perlų ieškotoja”. Dabartinis laikmetis paženklintas didesnių atstumų, uždarytų sienų, tačiau nepaisant visų apribojimų mus vienija panašūs jausmai. Literatūra visais laikais leisdavo mums nuklysti į svajones, o per pandemiją tai tapo dar svarbiau.

 

Bibliotekininkė L. Litvinskienė

 

 

PRIEŠMOKYKLINĖS – MIŠRIOS UGDYMO GRUPĖS „PELIUKAI“ ŠOKA

          Pasaulyje populiari socialinė iniciatyva pagal „Jerusalema“ (Master KG) muzika yra labai nuotaikinga, skatinanti pozityvą šioje sudėtingoje ir liūdnoje situacijoje. Šios iniciatyvos tęsimu ugdomas vaikų ir suaugusiųjų bendruomeniškumas, bendro tikslo siekimas siekiant sumažinti atskirtį, kadangi dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos didėja atskirtis, depresija ir auga
savižudybių skaičius. Šį šokį pagal „Jerusalema“ (Master KG) muziką yra šokę daugybės grupių
atstovai: vienuoliai, kunigai, medikai, policininkai, ugniagesiai ir kt. 

          Priešmokyklinės - mišrios ugdymo grupės „Peliukai“ vaikai dalyvauja Etwinning tarptautinio projekto „Netipinė aplinka - vaikų kūrybiškumo plėtotė“ projekte. Taigi, šį iššūkį vaikai priėmė kūrybiškai, improvizuojant, įtraukiant naujus judesius, žingsnelius, su gera nuotaika, o svarbiausia – besišypsant. Siektinas tikslas - susivienyti per šokį siekiant atspindėti dėl COVID-19 nuotolinio mokymosi ir kitas su pasauline pandemija susijusias realijas – pavyko puikiai.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

 

 

 

 

EDUKACINĖ VEIKLA "KVAPNI BANDELĖ"

 

Ji būna juoda, ji būna balta,

O skaniausia ji būna – su meile iškepta.

Ji būna ruginė, ji būna kvietinė,

Skalsioji mūs duonelė kasdieninė.

 

 

          Šių dienų vaikų suvokimas ir supratimas apie duonos kelią dažniausiai baigiasi prekybos centre – randa duonutę parduotuvės lentynoje. Ir retas kuris vaikas susimąsto, kokį ilgą kelią duonelė turi nueiti, kad patektų ant mūsų stalo. 

          Edukacinės veiklos "Kvapni bandelė" metu priešmokyklinės mišrios ugdymo grupės „Peliukai“ vaikai dalyvavo bandelių kepimo procese gimnazijos valgykloje: stebėjo kaip maišoma tešla kepimo mašinoje, patys formavo bandeles, tepė plaktu kiaušiniu ir bėrė įvairius pagardus. Matė, kaip suformuotos bandelės keliauja į krosnį. Veikla vaikams padovanojo gerą nuotaiką ir teigiamas emocijas. Visi džiaugėsi ragaudami savo rankomis pagaminta saldžia ir kvapnia bandele.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

KADA REIKALINGAS PADĖKLAS IR KAIP JUO NAUDOTIS?

          Lapkričio 19 d. 1 klasės mokiniai dalyvavo praktinėje projekto ,,Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ veikloje ,,Kada reikalingas padėklas ir kaip juo naudotis?“. Technologijų mokytoja D. Gudžiuvienė  priminė mokiniams gražaus elgesio taisykles prie stalo. Pirmokėliai mokėsi naudotis padėklu, indais bei stalo įrankiais. Sužinojo, kaip taisyklingai laikyti peilį ir šakutę, kaip reikia elgtis valgant.

          Mokiniai suprato, kad gerų manierų reikia laikytis ne tik svečiuose ar viešumoje, bet ir namuose.

 

1 kl. mokytoja Diana Korsakienė

 

 

KULTŪROS PASAS. "PAKASYK SLIEKUI PAŽASTĮ"

           Šiandieninio gyvenimo realija yra tokia, kad necenzūrine kalba kalbantys jaunuoliai jau nieko nestebina. Lietuviškų keiksmų retai beišgirsi, vyrauja rusiški arba necenzūriniai angliški žodžiai. Dažnai nesusimąstoma, kodėl, kokiu tikslu keiksmažodžiai vartojami. Lapkričio 19 dieną per Kultūros paso edukaciją "Pakasyk sliekui pažastį" 7, 8, II g ir IV g klasių mokiniai sužinojo kokiu tikslu jie vartojami, kokia jų kilmė ir kokie keiksmažodžiai buvo Lietuvoje vartojami seniau. Pavyzdžiui, kad tau kelnėse ežys išdygtų! Pakasyk sliekui pažastį. Po ššššimts kalakutų. Žžžžalia rūta. Lįsk tu vabalo blauzdon. Ot rūūūūkštele. Ot tu šuns pasturgali. Jei jau reikia, vartokime lietuviškus keiksmažodžius, yra iš ko pasirinkti.

 

Lietuvių k. mokytojos L. Šukytė ir L. Litvinskienė

 

 

KONFERENCIJA „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“

          Lapkričio 18 dieną Ieva Dimaitė, Gabrielė Zavadzkytė ir Evelina Ramanauskaitė (8 kl.) bei Nojus Nekrošius (7 kl.) dalyvavo Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokyklos, Všį Psichikos sveikatos iniciatyvos ir Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos organizuojamoje respublikinėje 7-9 klasių mokinių konferencijoje „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“. Konferencijos tikslas – sutelkti visuomenės dėmesį į paauglių ir jaunimo rūkymo problemos mastą, galimus sprendimo būdus, ugdyti asmenį, motyvuotą sveikai gyventi. 

          Mūsų gimnazijos mokiniai paruošė video pristatymą apie rūkymo sukeliamą žalą organizmui, visus ragino niekada nepradėti rūkyti, o pradėjusius – drąsino mesti. Juk mesti rūkyti niekada nevėlu! 

 

Soc. pedagogė Sandra Virbukienė

 

 

TINKAMI VALGYMO ĮPROČIAI

        Pietūs ar vakarienė – ypatingas metas, kai visi susirenka prie vieno stalo, dalijasi maistu, o  tuo pačiu dienos įvykiais bei naujienomis.  Mandagus elgesys  ir geros manieros prie stalo tam suteikia dar daugiau malonumo. 

        Šešiametis dar nėra pasirengęs mokytis pačių rafinuočiausių stalo manierų, pavyzdžiui, kuria šakute valgyti desertą, tačiau jis gali mokytis etiketo pagrindų: nusiplauti rankas prieš sėdant prie stalo; prie stalo nežaisti su žaislais; nemėtyti ir neimti maisto rankomis; nebarškinti stalo įrankiais ar indais; neišspjauti maisto; nešūkauti ir nelakstyti po kambarį, kol kiti valgo; sakyti „prašau“ ir „ačiū“; kai reikia, naudotis stalo įrankiais, o ne pirštais; baigus valgyti, paprašyti nueiti nuo stalo; padėkoti žmogui, paruošusiam valgį; nusinešti indus nuo stalo. Viso to sužinojome ir jau turimas žinias įtvirtinome dalyvaudami projekto ,,Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ užsiėmime „Tinkami valgymo įpročiai ir naudojimasis stalo įrankiais“ gimnazijos technologijų kabinete su mokytoja Danguole. Pamokėlės metu supratome, kad geros manieros prie stalo iš tiesų yra pagarbos kitiems išraiška.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

PROGRAMA „PSICHINĖS SVEIKATOS STIPRINIMAS PER SAVĘS PAŽINIMĄ IR GEBĖJIMĄ ĮVEIKTI SUNKUMUS“

          Lapkričio 17 d. I-IV gimnazijos klasių mokiniai dalyvavo geros savijautos programose „Psichinės sveikatos stiprinimas per savęs pažinimą ir gebėjimą įveikti sunkumus“, kurias vedė lektoriai Ingrida ir Mindaugas. Edukacijų metu mokiniai per gilinimąsi į savo stiprybes ir silpnybes ugdė savęs pažinimo įgūdžius, tobulino bendravimo ir bendradarbiavimo grupėje gebėjimus, emocines kompetencijas. Taip pat mokiniai, dalyvaudami programose, mokėsi atpažinti streso požymius, diskutavo apie jo įveikos metodus. Tai praplėtė jų supratimą, kaip susitvarkyti su kylančiu stresu, kurio vyresnėse gimnazijos klasėse pasitaiko vis daugiau. Tikimės, kad įvykę užsiėmimai mokiniams paliko įspūdį ir dar ilgai išliks atmintyje.

 

psichologė Gintautė Jegorovaitė

 

 

TOLERANCIJOS DIENA

          Lapkričio 16-oji yra minima daugelyje demokratinių valstybių nuo 1995 m., kai  UNESCO šią dieną paskelbė Tarptautine tolerancijos diena. Šių metų idėja – Tolerancijos miestas. Klasės vadovai su mokiniais aptarė ar mes gyvename Tolerantiškoje visuomenėje, ar savo mieste/gyvenamojoje vietovėje matome, pastebime tolerancijos/netolerancijos pavyzdžių: situacijas gatvėje, parduotuvėje ar kitoje viešoje vietoje. Kiekviena klasė kūrė savo tolerancijos namą, o namelius sujungus gavome nuostabų Tolerancijos miestą  

 

Soc. pedagogė Sandra Virbukienė

 

 

 

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija