2022 – IEVOS SIMONAITYTĖS METAI

 

          Birželio 16 dieną I g klasės mokiniai lankėsi Ievos Simonaitytės memorialiniame muziejuje (buvusiame rašytojos vasarnamyje Priekulėje). Ekspozicijoje gimnazistai susipažino su I. Simonaitytės gyvenimu ir kūryba. Muziejuje eksponuojamos nuotraukos, dokumentai, visų knygų pirmieji leidimai, asmeniniai daiktai. Kambariuose išsaugota autentiška (1961–1978) vasarnamio aplinka: baldai, paveikslai, suvenyrai, dovanos. Darbo kambaryje saugoma asmeninė rašytojos namų biblioteka.

 

 

PSICHOLOGINĖS GEROVĖS IR PSICHIKOS SVEIKATOS STIPRINIMAS

 

          Kauno rajono visuomenės sveikatos biuras, įgyvendindamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. V-1773,, Dėl psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos stiprinimo paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo’’ organizavo mokiniams psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos stiprinimo užsiėmimus.

           Kadangi vaikystė ir paauglystė yra psichikos sveikatai kritiškai svarbūs gyvenimo tarpsniai, tad stiprinti vaikų ir paauglių psichologinę gerovę bei psichikos sveikatą ypač svarbu. Esant gerai ir stipriai psichikos sveikatai, lengviau įveikiami mokykliniai iššūkiai, išauga pasitikėjimas savimi, geriau gebama valdyti savo emocijas.

           Nuo gegužės 25 iki birželio 17 dienomis 6 ir II g klasės mokiniai dalyvavo psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos stiprinimo praktiniuose užsiėmimuose. Mokymų metu buvo aiškinamasi, kas yra emocijos, kuo jos skiriasi nuo jausmų, kaip yra skirstomos ir atpažįstamos. Su mokiniais kalbėta apie stresą ir jo įveikimą, išbandytas relaksacijos-vizualizacijos metodas. Mokiniai supažindinti su naujausiomis psichologinės pagalbos išmaniosiomis programėlėmis, pateikti kontaktai, internetinių svetainių adresai, kur galima kreiptis, jei patiems ar artimiesiems kyla psichikos sveikatos sunkumų. Taip pat nepamiršta ir paauglystėje ypač aktualios temos – konfliktų sprendimų. Aptarta, kaip konflikto metu kalbėti „Aš kalba“, kaip tinkamai sureaguoti į kritiką, išsiaiškinta, kaip mokėjimas klausyti svarbu, siekiant išvengti konflikto ir kokių bendravimo klaidų reikėtų vengti. Visų mokymų metu ugdyti mokinių bendradarbiavimo įgūdžiai, pasitelkiant darbą poromis ir grupelėmis.

          Tikimasi, kad mokymų metu įgytas ar prisimintas žinias mokiniai nepamirš taikyti kasdieniame gyvenime ir pastebės teigiamą psichologinės gerovės ir psichikos sveikatos pokytį!

 

Gimnazijos psichologė G. Jegorovaitė

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Enrika Bučienė

 

 

ERAZMUS+ PROGRAMOS TARPTAUTINĖS BENDRADARBIAVIMO VEIKLOS SEMINARAS “ŠVIETIMAS EKOLOGIŠKESNEI ATEIČIAI” (“EDUCATION FOR GREENER FUTURE”)

 

         Gegužės 16-18 dienomis Lahti mieste Suomijoje vyko Erazmus+ programos tarptautinės bendradarbiavimo veiklos seminaras “Švietimas ekologiškesnei ateičiai” (“Education for Greener Future - The Role of School in Sparking Climate Awareness and Enthusiasm”), kuriame dalyvavo Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos anglų kalbos mokytoja Eglė Linkevičiūtė. 

          Seminaro tema – mokyklų vaidmuo didinant entuziazmą ir atsakomybę už klimato kaitą. Seminare dalyvavo įvairių Europos šalių mokyklas atstovaujantys mokytojai, administracijos darbuotojai, taip pat visuomeninių organizacijų atstovai, kurie diskutavo, kaip švietimas ir mokykla galėtų prisidėti kuriant darnią ateitį ir paruošti moksleivius tvariam gyvenimo būdui, dalinosi savo gerąja patirtimi. Seminaro dalyviai klausėsi kviestinių svečių pranešimų apie ES visuomeninių organizacijų ir mokyklų indėlį skleidžiant žinią apie klimato kaitą ir darnų vystymąsi, apie Erazmus+ programos prioritetus bei rekomendacijas būsimiems projektams. Praktinių užsiėmimų metu susipažino su emocinių įgūdžių ugdymo gamtoje metodais, tvarumo projektais Suomijos mokyklose ir Green-Comp – Europos tvarumo kompetencijų aprašu. Lankėsi trijose ekologiškose mokyklose ir stebėjo įvairių dalykų pamokas su integruota tvarumo tema, su moksleiviais diskutavo apie jų požiūrį į klimato kaitą ir tvarią gyvenseną. Laisvu laiku išbandė meditaciją gamtoje, o norintys aštresnių pojūčių – elektrinius kalnų dviračius, važinėdami kalnuotais miško takeliais, ar suomišką pirtį.

          Seminaro dalyviai išsikėlė sau tikslą – integruoti tvarumo temą savo pamokose. Tą padarėme ir mes savo mokykloje –pastarąsias dvi savaites per anglų kalbos pamokas II g. klasės mokiniai „Pasaulis šiandien“ temos rėmuose analizavo tokias aktualias problemas kaip tvarumas, šeimos poveikis aplinkai, plastiko tarša, greitoji mada ir nebenaudojamų daiktų perdirbimas, stengdamiesi suvokti, kokį poveikį (gerą ar blogą) kiekvienas iš mūsų daro gamtai ir ką galima būtų padaryti, kad tas poveikis būtų kuo pozityvesnis. Neužmiršta buvo ir pati kalba – skaitydami tekstus, žiūrėdami informacinius filmukus, analizuodami aktyvų žodyną, diskutuodami ir dirbdami grupėse, moksleiviai lavino savo kalbinius, komunikacinius ir komandinio darbo įgūdžius.

 

Anglų kalbos mokytoja Eglė Linkevičiūtė

 

 

VASARĖLE, LABAS!

 

          Birželio 10 d. Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazijos ikimokyklinės ir priešmokyklinės grupių bei pradinių klasių mokiniai susirinko į šventę „Vasarėle, labas!“. 

          Šventę pradėjo 4 klasės mokiniai. Jie vasarėlę pasveikino nuotaikingomis eilėmis ir smuiko melodija. 

       Gimnazijos direktorius R. Saltonas ir pavaduotojos ugdymui L. Rutkauskienė ir D. Keliauskienė mokiniams linkėjo saugios , turiningos vasaros. Ketvirtokams buvo įteikti pradinio ugdymo programos baigimo pažymėjimai , o geriausiai besimokantys ir aktyviausi visų klasių mokiniai apdovanoti padėkos raštais ir atminimo dovanėlėmis.

          Vasarišką nuotaiką kėlė gimnazijos dramos būrelio „Baltoji varnelė“  bei Dainos teatriuko bendro projekto- muzikinio vaidinimo „Kaip pelytės išmoko skaityti“ pasirodymas. 

          Kai jau visi, ne tik pelės,  mokame skaityti, galime džiaugsmingai sušukti:

,,Lik sveika, mokykla! Vasarėle, labas!”

Pradinių klasių vyr. mokytoja J. Žėglevičienė

 

 

INICIATYVA „IŠTARK, IŠGIRSK, IŠSAUGOK“ ČEKIŠKĖJE

          Birželio 14-oji Gedulo ir Vilties diena. Atminties akcija „ištark, išgirsk, išsaugok“ tikslas – atkreipti dėmesį į tai, kad istorijoje su ištremtųjų skaičiais susiduriame dažnai, bet pamirštame svarbią tiesą: ištremti buvo ne skaičiai, o žmonės. Kiekvienas žmogus buvo ištremtas su sava vienintele istorija, o tremtyje kūrė savą unikalų likimą, tad svarbu trėmimų laikotarpio aukas suvokti ne kaip vieną didelį skaičių, bet kaip daugybę individualių asmenybių. 6, 8 ir III g. klasių mokiniai iniciatyvą pradėjo profesoriaus Prano Dovydaičio sodybvietėje. Prie paminklinio akmens Laimos Dovydaitytės laišką iš tremties skaitė istorijos mokytoja E. Simonaitienė. 1941 m. birželio 14 dieną Pranas Dovydaitis iš sodybos pėsčias nuėjo į Čekiškę, ir įsodintas į sunkvežimį buvo išvežtas į tremtį. Mokiniai pakartojo profesoriaus nueitą kelią iki Čekiškės Švč. Trejybės bažnyčios, kur buvo aukojamos Šv. Mišios už tremtinius. Gimnazistai skaitė Čekiškės ir aplinkinių kaimų tremtinių vardus bei pavardes. Prisiminkime kiekvieną ištremtą, nukankintą ar nužudytą savo kraštietį bei bendrapilietį. Siekiame, kad tremtinių atminimas būtų gyvas, o jo svarbą suprastų ir ateities kartos.

https://www.ryztaszydeti.lt

 

 

KELIONĖ Į LENKIJĄ

          20 geriausių mokinių ir mokytojų birželio 11-12 dienomis viešėjo Lenkijoje. Pėsčiomis vaikščiojome po Varšuvos senamiestį. Popietę praleidome Koperniko mokslo centre. Smagiausia išvykos dalis - didžiausiame vandens parke Europoje „Suntago”. Išbandėme plaukimo baseinus, vandens čiuožyklas, 32 vandens čiuožyklos, įskaitant ir ilgiausią Europoje 320 metrų ilgio nusileidimo taką. Mokytojai galėjo pailsėti atogrąžų parke, apsodintame atvežtinėmis palmėmis iš Malaizijos, Floridos ir Kosta Rikos. Keturios valandos šiame vandens parke visiems prabėgo labai greitai.

 

Kortyna Kaminskaitė, III g. kl.

 

 

Joomla templates by a4joomla