Logo

Informacija tėvams

MIELI TĖVELIAI,

 

 Nuotolinis mokymasis – tai nuoseklus savarankiškas ar grupinis mokymas(is), kai mokinius ir mokytoją skiria atstumas, o bendravimas ir mokymosi medžiagos pateikimas vyksta informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis (IKT). 

Pagal mokymosi būdą nuotolinis mokymasis skirstomas į tris rūšis:

Sinchroninis – nuotolinis mokymasis, kuris vyksta fiksuotu laiku, naudojant vaizdo ar garso konferencijų būdą; 

Asinchroninis nuotolinis mokymasis vyksta bet kur ir bet kuriuo metu, kai bendraujama naudojantis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis ar paprastu paštu. 

Mišrusis mokymas – jo metu derinami abu metodai.

Pasitarę su gimnazijos IT specialistais ir įvertinę šeimų galimybes bei mokytojų kompetencijas, renkamės mišrų nuotolinio ugdymo būdą: dalis pamokų vyks sinchroniniu, dalis – asinchroniniu būdu. 

  • Nuotolinis mokymas(is) susideda iš savarankiškų užduočių, savarankiško darbo, vaizdo pamokų, individualių ir grupinių konsultacijų. Vaizdo pamokos – tai naujos medžiagos pateikimas, aiškinimas, mokinių grįžtamasis ryšys, jo vertinimas virtualioje aplinkoje. 
  • Kartu su savo vaiku įdėmiai išstudijuokite nuotolinio mokymo tiesioginių prisijungimų (sinchroninio mokymosi) tvarkaraštį. Mūsų gimnazijoje vaizdo pamokos vyks ZOOM platformoje. 
  • Kitos užduotys bus pateiktos ir bendravimas su mokytoju (asinchroninis mokymasis) vyks per el. dienyną TAMO, el. pašto žinutėmis ar kitais, su mokytoju suderintais būdais.
  • Nuolat sekite informaciją TAMO ir gimnazijos svetainėje, nes tiesioginių prisijungimų (sinchroninio mokymosi) tvarkaraštis dėl objektyvių priežasčių gali būti koreguojamas.
  • Drauge su vaiku pasiruoškite tinkamą mokymuisi aplinką, kuri kuo mažiau blaškytų dėmesį ir nevargintų.
  • Vaizdo pamokos metu reikėtų visiems šeimos nariams gerbti pamokos laiką bei stengtis netrukdyti, nevaikščioti, neatitraukti vaiko dėmesio ir pan. 
  • Dienotvarkė – labai svarbus veiksnys sėkmingam mokymuisi. Padėkite vaikui aiškiai susidėlioti dienotvarkę. Pirmoje dienos pusėje mokomės. Vakaras skirtas pramogoms ir poilsiui. 
  • Kas 20–30 min. (priklausomai nuo vaiko amžiaus) atitraukite vaiką nuo ekrano ir darykite pertraukėles. Fizinis atsitraukimas yra būtinas gerai protinei veiklai.
  • Priminkite vaikams apie virtualios erdvės kultūrą, paaiškinkite, kad bendraudami virtualioje erdvėje turi būti mandagūs, demonstruoti pagarbą sau ir kitiems. Be mokytojo sutikimo pamokos negalima įrašinėti, platinti, nes tai – mokytojo autorinis kūrinys.
  • Pasikalbėkite su vaikais apie teisines virtualių patyčių bei duomenų apsaugos pažeidimų pasekmes. 
  • Naudodamiesi nauja sistema, pirmomis dienomis visi patiriame stresą, todėl būkime vieni kitiems pozityvūs, geranoriški, tolerantiški ir supratingi – tai yra labai svarbu geram startui.

 

Gimnazijos administracija

REKOMENDACIJOS TĖVAMS, KAIP BENDRAUTI SU VAIKAIS IR PAAUGLIAIS APIE KORONAVIRUSĄ (COVID-19)

2020-04-14

Covid-19 pandemija, plintanti informacija apie jos padarinius, dėl jos pasikeitęs įprastas šeimos gyvenimas emociškai veikia ir jauniausius šeimos narius. Dėl vykstančių pokyčių vaikai ir paaugliai patiria stresą, kuris gali pasireikšti labai įvairiai, priklausomai nuo vaiko amžiaus, charakterio ypatybių ar temperamento, raidos ypatumų.

 

Vaikų ir paauglių patiriamo streso ženklai

Jaunesnio amžiaus vaikai gali būti verksmingesni, dirglesni, dažniau pykti. Jie gali sugrįžti prie jau išaugtų įpročių (pavyzdžiui, imti čiulpti čiulptuką, šlapintis į kelnytes ar lovą ir pan.). Vaikai gali labai jaudintis, būti liūdni, neramūs. Galimi valgymo, miego sutrikimai.

Paaugliams gali padidėti dirglumas, pasikeisti elgesys, suprastėti mokymosi rezultatai, kilti dėmesio koncentracijos problemų. Jie gali pradėti vengti veiklų, kurios anksčiau juos džiugino, skųstis galvos ar kūno skausmais.

Tinkamas bendravimas su vaikais ir paaugliais apie Covid-19

Tėvams svarbu atpažinti, kaip jaučiasi jų vaikai ir paaugliai, ir stengtis sumažinti neigiamas Covid-19 pandemijos pasekmes jų psichikos sveikatai. Sveikatos apsaugos ministerija parengė rekomendacijas tėvams ir globėjams, kaip tinkamai bendrauti su vaikais ir paaugliais apie Covid-19 (koronavirusą).

 

 

 

 

 

 

-          Pagalbos vaikams linija (pasiekiama skambinant per Vaikų liniją tel. 116 111, 11–19 val. vaikams ir tėvams, patiriantiems iššūkių, www.pagalbavaikams.lt);

-          Tėvų linija (tel. 8 800 90012, I–V 11–13 val. ir 17–21 val., tėvams, patiriantiems iššūkių, www.tevulinija.lt).

Kiti patarimai, kaip stiprinti vaikų psichikos sveikatą

-          Knygos skaitymas ir aptarimas.

-          Piešimas, lipdymas.

-          Dainavimas, šokiai.

-          Dėlionių, lego dėliojimas.

-          Pagalba ruošiant namų darbus.

-          Mėgstamo patiekalo gaminimas drauge, naujo recepto išbandymas.

-          Sportavimas drauge klausantis vaikui / paaugliui mėgstamos muzikos.

-          Pokalbiai vaiką / paauglį dominančiomis temomis. Pokalbių metu būkite aktyvus klausytojas, neužsiimkite pašaline veikla.

-  Neįsakinėkite vaikams / paaugliams, ko jie neturėtų daryti, bet aiškiai pasakykite, ko iš jų tikitės ir ką jiems daryti (pvz., užuot sakę „nedarykite netvarkos“ ar „netriukšmauk“, sakykime „susitvarkykite žaisliukus ir sudėkite juos į dėžę“ arba „dabar yra ramios veiklos metas – ką nori veikti: piešti ar dėlioti dėlionę?“).

- Norėdami atkreipti vaikų dėmesį į save, nekelkite balso, o kreipkitės į jį vardu, kalbėkite ramiai, stenkitės užmegzti akių kontaktą.

- Pastebėkite ne tik netinkamą, bet ir gerą vaikų / paauglių elgesį – pagirkite vaiką / paauglį, kai jis elgiasi gražiai, padėkokite už jo pastangas.

- Kalbėkitės su vaiku / paaugliu apie galimas jo netinkamo elgesio pasekmes, paaiškinkite, kodėl svarbu laikytis taisyklių (pavyzdžiui, „jei neužsuksi klijų, jie sudžius ir rytoj nebegalėsi daryti darbelių“).

 

Rekomendacijos parengtos vadovaujantis šiomis tarptautinėmis rekomendacijomis ir šaltiniais:

 

Template Design © Joomla Templates | GavickPro. All rights reserved.