Vyrų krizių centro informaciją

Projektas Nr. 08.4.2-ESFA-K-629-02-0004 „VAIKŲ ŠVIETIMAS IR PRAKTINIS MOKYMAS FIZINIO, PSICHOEMOCINIO SVEIKATINIMO, SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMO, SVEIKO IR AKTYVAUS GYVENIMO UGDYMO PERSPEKTYVOJE“

 

Projekto poreikis ir pagrindinė problema yra tai, kad šiuolaikinis gyvenimas žmogui nuo pat jauno amžiaus kelia vis didesnius reikalavimus, kuriems įvykdyti reikalinga gyvenimo patirtis, žinios, profesinė kvalifikacija. Tačiau pirmiausia būtina gera sveikata. Tik sveikas, fiziškai ir protiškai darbingas žmogus gali sėkmingai prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos, aktyviai gyventi ir įveikti buitinius ir profesinius sunkumus..

Problemą galima spręsti jau nuo mažų dienų ugdant reikalingus gyvenimo įgūdžius ir taip sumažinti ar net išvengti sveikatai rizikingos elgsenos, žalingų įpročių (rūkymo, alkoholio vartojimo, pasyvaus laisvalaikio leidimo, netaisyklingos mitybos ir kt.) paplitimą. Todėl šis projektas, kurio tikslinė grupė yra Labdaros ir paramos fondas „Nemuno krašto vaikai“, Vilkijos m., Kauno r.; Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija, Čekiškės mstl., Kauno r.; Vilkijos gimnazija, Vilkija, Kauno r.;. Zapyškio pagrindinė mokykla,  Zapyškis, Kauno r. Ežerėlio pagrindinė mokykla, Ežerėlis, Kauno r. mokiniai, taip pat turėtų padėti formuoti sampratą apie sveiką gyvenseną, kaip asmens ir visuomenės vertybę. 

Projekto metu, teorinių ir praktinių užsiėmimų metu, bus siekiama stiprinti mokyklinio amžiaus vaikų teigiamas sveikos gyvensenos nuostatas ir įgūdžius. 

 

Projekto vykdytojas:

                            

TARPASMENINIAI SANTYKIAI IR KŪRYBIŠKI KONFLIKTŲ SPRENDIMO BŪDAI PAMOKOJE MO MUZIEJUJE

  


6 klasės mokiniai dalyvavo projekto „Aš tarp kitų. Kūrybiškumo ir kritinio mąstymo grupė“ išvykoje.  Vilniuje, MO muziejuje, jiems vyko edukacija "Gyvūnas ir robotas manyje: tarpasmeniniai santykiai ir kūrybiški konfliktų sprendimo būdai". Užsiėmimo metu šeštokai mokėsi reflektuoti savo emocines būsenas, jas verbalizuoti ir pasidalinti jomis su kitais. Taip pat meno kūriniuose atpažino ir analizavo jausmus ir siejo juos su savo asmeniniu patyrimu.

Vėliau, vaikštinėdami po sostinės senamiestį, grožėjosi jo žymiais pastatais: Aušros vartais, Rotuše, Vilniaus universitetu, Prezidentūra, Katedra ir Valdovų rūmais. Buvo labai įdomu į tą patį senamiestį pažvelgti ir iš Gedimino pilies bokšto. Ekskursiją po sostinę baigėme aukščiausiame statinyje Lietuvoje - TV bokšte. Stabtelėję prie atminimo kryžių ir paminklo Sausio 13-osios aukoms, pakilome į „Paukščių taką“, stebėjome Vilnių net iš 165 m aukščio. Kelionės nuovargį atpirko turiningai praleista diena sostinėje bei malonios emocijos.

6 klasės vadovė D. Bradūnienė ir socialinė pedagogė I. Sinkevičienė

 

 

LIETUVOS ŽYDŲ GENOCIDO ATMINIMO DIENA

 


Rugsėjo 23 – oji – Lietuvos žydų genocido atminimo diena. Tai didžiausias ir šiurpiausias hitlerininkų nusikaltimas Lietuvoje – masinės žydų žudynės. Čekiškėje yra išlikusi žydų sinagoga, kuri yra įrašyta į Kultūros vertybių registrą. Sinagoga į Kultūros vertybių registrą įrašyta kaip turinti architektūrinę, dailės bei sakralinę vertę. Šiandien 7 ir I g. klasių mokiniai lydimi lietuvių kalbos mokytojų apsilankė prie šio istorinio pastato. Iš mokytojų pasakojimų mokiniai sužinojo, kad litvakai yra Čekiškės istorijos neatskiriama dalis. Įvairiais istorijos laikotarpiais jie sudarė iki 77 procentų miestelio gyventojų. Taip pat aplankėme Juozo Daugirdo amžinojo poilsio vietą Čekiškės kapinėse, kur uždegėme žvakelę. Tai iškili Lietuvos asmenybė, aktyvus visuomenės veikėjas. Jis su žmona Elena įsivaikino svetimą mergaitę, kuri buvo žydaitė. Taip jie išgelbėjo mergaitei gyvybę 

Į istoriją mes turime stengtis žiūrėti XXI amžiaus žmogaus akimis, kuriose turi būti daug supratimo, išminties, tolerancijos.

Šukytė, L. Litvinskienė, lietuvių k. ir literatūros mokytojos

 

NETRADICINĖ LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS PAMOKA „MES – BALTAI“ II G KLASĖJE

 


Vienybė, darna, tapatumas – tai tautos ir kiekvieno žmogaus gyvasties pagrindas. Vienybės idėja stiprino senąsias kultūras, suteikdama jėgų joms išlikti. Ne išimtis ir senoji baltų kultūra: darna jungė tiek gamtą su žmogumi, tiek skirtingas baltų tautas. Nepaisant valstybes skiriančių ribų, po pasaulį pasklidusius baltų palikuonis vienija iš protėvių paveldėta pasaulėžiūra, gyvos tradicijos ir papročiai. Baltų genčių kalbos ir kultūra turi bendras šaknis. Šiandien indoeuropiečių kalbų šeimoje iš baltų kalbų girdime tik dvi – lietuvių ir latvių. Būdami gentainiai ir kaimynai, būdami vienos istorinės lemties žmonės, turime bendrauti šilčiau ir intensyviau, atviriau ir artimiau. Todėl 2000 m.  Lietuvos ir Latvijos Seimai Saulės mūšio dieną – rugsėjo 22-ąją – paskelbė Baltų vienybės diena.

Šia proga gimnazijoje vyko netradicinė lietuvių kalbos ir literatūros pamoka „Mes – baltai“ II g klasėje. Pasipuošę baltiškais drabužiais iš istorijos bei technologijų kabinetuose sukauptų senovinių eksponatų ir juostų sukūrėme kompoziciją, klausėmės Emilio Ročkos pranešimo „Lietuvių kalbos kaip gimtosios kalbos vertė“, žiūrėjome reportažus iš Kauno tautinės kultūros centro jaunimo folkloro festivalio „Baltų raštai“.

II g klasės mokiniai

 

TREČIOKAI IR JŲ PAUKŠČIAI

  

Ruduo – metų laikas, kada gimtinę palieka paukščiai. Trečios klasės mokiniai, naudodami gamtinę medžiagą, sukūrė paukščius, kurie džiugins mus visus metus...

 Šaunuoliai trečiokai ir jų mokytoja J. Girdauskienė.

EDUKACINĖ EKSKURSIJA Į S. NĖRIES MEMORIALINĮ MUZIEJŲ

 


,,Mano mintys, mano svajos – tai vis tu. / Mano dainos, mano sapnas – tai vis tu“.

Šiuos iki skausmo jaunam žmogui suprantamus žodžius viename iš savo eilėraščių išliejo poetė S. Nėris. Vienų aukštinama už savo muzikalią ir tapybišką kūrybą, kitų smerkiama už ,,atvežtą Stalino saulę“, ji į mūsų tautos literatūros istoriją įrašyta kaip unikalios lyrikos kūrėja ir dramatiško likimo moteris. Norėdami plačiau sužinoti apie S. Nėries gyvenimą ir kūrybą, pajausti namų, kuriuose gyveno ir kūrė, dvasią, rugsėjo 15 dienos popietę IV gimnazijos klasės mokiniai lydimi lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų nuvyko į ant Kauno marių kranto įsikūrusį poetės S. Nėries memorialinį muziejų. Muziejaus darbuotoja glaustai, bet išryškindama gražiausius ir dramatiškiausius gyvenimo momentus, papasakojo apie S. Nėries kūrybinį kelią. Muziejaus darbuotojos lydimi apžiūrėjome kambarius, kuriuose gyveno poetės šeima. Po to mokiniams buvo suorganizuota viktorina : mokiniai susiskirstę į dvi komandas varžėsi atsakinėdami į klausimus iš poetės gyvenimo. Mokiniai galėjo pasitikrinti aktyvaus klausymosi įgūdžius. Taip pat klausėme poetės eilėraščių įrašų. Dvasiškai praturtėję – geriau susipažinę su poetės S. Nėries kūryba, išvykome namo.

Lietuvių k. ir literatūros mokytojos L. Šukytė ir L. Litvinskienė

 

PIRMOSIOS „PAAUGLYSTĖS KRYŽKELIŲ“ PAMOKOS

  


Siekiant sukurti mokiniams saugią mokymosi aplinką, ugdyti gyvenimo įgūdžius,   šiais mokslo metais 5-8 klasių mokiniai pradėjo vykdyti Lions Quest socialinio emocinio ugdymo programą „Paauglystės kryžkelės“. Ši programa  integruota į ugdymo procesą, kuris  skatina tinkamą paauglių vystymąsi socialinį ir emocinį ugdymą, charakterio ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų ir patyčių prevenciją bei mokymąsi tarnaujant.

5-8 klasių vadovės

 

NETIKĖTA VARŽYBŲ SEZONO PRADŽIA IR PABAIGA

 

Dėl COVID-19  pandemijos buvo atšauktos visos moksleivių kordinio automodelių  varžybos, todėl Estijos automodeliavimo federacijos prezidento Lembit Vaher kvietimas atvykti į Estijos GP varžybas ir moksleivius buvo maloni staigmena. Varžybose galėjo dalyvauti tik FEMA reglamentą atitinkantys automodeliai su žvakiniais varikliais, todėl mūsų komanda buvo išskirtinai maža: Eimantas Meiliūnas ir  Danielius Petrauskas. Gaila, kad trauma sutrukdė vykti į varžybas Edvinui Leskauskui.  Nudžiugino varžybų organizatorių pastebėjimas, kad mūsų dalyvavimas suteikė varžyboms tarptautinį statusą, nes be mūsų buvo tik Estijos automodeliuotojai.

Apie rezultatus. Eimantas Meiliūnas III vieta E-2,11 Junior klasėje ir V vieta E-3B klasėje. Danielius Petrauskas VI vieta E-3B klasėje. 

Vadovas R. Kochanauskas

 

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija