TARPTAUTINIS eTWINNING PROJEKTAS ,,NETIPINĖ APLINKA – VAIKŲ KŪRYBIŠKUMO PLĖTOTĖ“

          Mūsų gimnazija dalyvauja tarptautiniame eTwinning projekte „Netipinė aplinka - vaikų kūrybiškumo plėtotė“. Projekto tikslas – įgalinti vaikų kūrybiškumą netipinėse aplinkose. Netipinės, netradicinės aplinkos skatina vaikus veikti netradiciškai. Šios veiklos stimuliuoja vaikų kūrybiškumą. Veiklos, kurios įgalina pedagogus taikyti/pritaikyti netradicinius metodus.  Dalyvavimas tarptautiniame eTwinning projekte „Netipinė aplinka – vaikų kūrybiškumo plėtotė“ paskatino ieškoti netipinių ugdymo(si) ir mokymosi aplinkų įstaigoje ir įstaigos kieme. 

          Nuo spalio iki lapkričio mėnesio paskutinių dienų priešmokyklinė - mišri „Peliukų“ grupė vykdė netipines veiklas. Vienos pirmųjų veiklų buvo tapybos veiklos „Spalvomis trykštantys rudeniniai lapai“ (netipiškai – suliejome spalvas mirkydami pamargintus lapelius vandenyje), "Rudeniniai lapai" (sukurti meniškų darbelių mums padėjo netipinės priemonės: magnetas ir sąvaržėlė). Buvo tikrai nelengva, ne iškart pavyko, bet geros nuotaikos netrūko. Veiklų metu buvo didelis džiaugsmas vaikams stebėti, kiek atspalvių gaunasi. Naudojomės ir netipinėmis priemonėmis, skirtomis skaičiavimo įgūdžiams lavinti "Kaštoninis Eifelio bokštas". Ne tik šios priemonės pagalba skaičiuoti, bet ir ją tyrinėti labai smagu ir smalsu. Dalyvavome programoje „Tinkami valgymo įpročiai ir naudojimasis stalo įrankiais“ gimnazijos technologijų kabinete su mokytoja D. Gudžiuviene. Praktinių užsiėmimų metu supratome, kad geros manieros prie stalo iš tiesų yra pagarbos kitiems išraiška. Dalyvavome pasaulyje populiarioje socialinėje iniciatyvoje pagal „Jerusalema“. Šios iniciatyvos tęsimu ugdomas vaikų ir suaugusiųjų bendruomeniškumas, bendro tikslo siekimas siekiant sumažinti atskirtį, kadangi dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos didėja atskirtis, depresija ir auga savižudybių skaičius. Taigi, šį iššūkį priėmėm kūrybiškai, improvizuojant, įtraukiant naujus judesius, žingsnelius, su gera nuotaika, o svarbiausia – besišypsant. Siektinas tikslas - susivienyti per šokį siekiant atspindėti dėl COVID-19 nuotolinio mokymosi ir kitas su pasauline pandemija susijusias realijas – pavyko puikiai. O susitikimas Zoom platformoje su Kauno apskr. VPK Kelių policijos pareigūnais nuotolinės pamokėlės „Būk atidus kelyje“ metu lengviau įsiminė vaikai, kaip svarbu laikytis kelių eismo taisyklių, kaip saugiai nukeliauti į mokyklą, svarbiausių kelio ženklų reikšmes ir atšvaitų svarbą. 

Dalyvaujant tarptautiniame eTwinning projekte “Netipinė aplinka – vaikų  kūrybiškumo plėtotė“ buvo sukurta aplinka, parinktos priemonės, kurios nukreipė vaikus kūrybiškai mąstyti ir veikti. Veiklose taikytos netradicinės ugdymosi formos, skatinančios mokymosi motyvaciją. O netradicinės aplinkos elementų ieškojimas ir panaudojimas veiklose skatino vaikus į procesą pažiūrėti per patyriminį veiksmą, siekiantį mokymąsi per patirtį ir iš savo patirties – tyrinėjant visomis juslėmis. 

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

TARPTAUTINĖ NUOTOLINĖ KONFERENCIJA „ĮTRAUKIOJO UGDYMO ĮGALINIMAS PER MOKYMĄSI KOMANDOJE“

          Lapkričio 25 d. vyko tarptautinė nuotolinė konferencija „Įtraukiojo ugdymo įgalinimas per mokymąsi komandoje“, pagal tarptautinį e Twinning projektą „Tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžių tobulinimas ir jų integravimas užsienio kalbų ir kitų dalykų pamokose“/“World Universities to Schools“, kuris yra pelnęs 8 kokybės ženklelius, tapęs Europos kalbų ženklo 2020 laureatu. Projekto partneriai – per 50 įstaigų – ikimokyklinio, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, meno, įtraukaus ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklų.

          Konferencijoje pranešimus skaitė darželių, progimnazijų ir gimnazijų mokytojai, projekto „MAKE IT HAPPEN: ONOF“  partnerė Meryem Haciman iš Turkijos,  VDU ir VU tarptautinių studijų studentai iš Kinijos, Azerbaidžano, Nepalo, Malaizijos, Kipro, Serbijos ir Maroko. Akademinės bendruomenės  vardu apie įtraukųjį ugdymą pranešimus skaitė Dr. A.Tamušauskaitė, Kauno l/d “Linelis“ direktorė, „Įtraukiojo ugdymo įgalinimas ikimokyklinėje /priešmokyklinėje įstaigoje per projektinę veiklą“; Dr. T. R. Smith, VDU UKI lektorė, JAV "Komandų, kalbančių įvairiomis kalbomis, sudarymas siekiant motyvuoti besimokančius daugiakalbėje auditorijoje”. Dr. T.Ringailienė, VDU UKI direktorė, “Tarpkultūrinių ir daugiakalbystės įgūdžių lavinimas lietuvių kalbos kaip užsienio paskaitose”. Dokt. K. Grigaitė-Bliūmienė, LSU, KTU Vaižganto progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, Įtraukiojo mokymo/si įgalinimas per vertybinių nuostatų formavimą tinklaveikoje tarp VDU užsienio studentų ir mokyklų projektų narių".

          Mūsų gimnazijai atstovavusios socialinė pedagogė Sandra Virbukienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Laimutė Litvinskienė skaitė pranešimą „Gimnazijos 6, 7 ir 10 klasių

mokinių tarpkultūrinės kompetencijos ugdymas etntokultūra tinklaveikoje su mokyklomis”

          Paskutinis projekto renginys įvyko. Laukia nauji iššūkiai.

 

 

STALO SERVIRAVIMO YPATUMAI

          Lapkričio 23 d. antros klasės mokiniai dalyvavo projekto „Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ veikloje „Stalo serviravimo ypatumai“.

          Moksleivius į svečius pasikvietė technologijų mokytoja D. Gudžiuvienė. Ji vaikus supažindino su kitų kraštų maitinimosi ypatumais, priminė etiketo taisykles, kurių prie stalo privalome laikytis kiekvienas. Vaikai mokėsi naudotis indais bei stalo įrankiais, lankstyti servetėles. 

          Įsitikinome, kad  tinkamas elgesys prie stalo svarbus ne tik mums patiems, bet ir šalia esantiems.

 

2 klasės mokytoja J. Žėglevičienė

 

 

PROGRAMA „TAPK ŠVIESOS HEROJUMI“

          Lapkričio 18 d. 3 klasės mokinukai su mokytojomis vyko į Lietuvos švietimo istorijos muziejų Kaune, kuriame vyko geros savijautos programa „Tapk šviesos herojumi“. Šios edukacijos metu mokiniai dalyvavo arbatos gėrimo rituale, kurio metu vaišinosi žolelių arbata ir klausėsi pasakojimo apie arbatos atsiradimo istoriją, gerąsias arbatžolių savybes, jų poveikį sveikatai ir emocinei būsenai. Taip pat programos metu vyko kūrybinės dirbtuvės, kurių metu mokiniai pasigamino pakabukus su kinetiniu smėliu, maišelius su šviečiančiomis detalėmis. O po darbų trečiokai dar ir pasistiprino – programos organizatoriai visus pavaišino gardžiais lavašais. Visi patyrė daug pozityvių emocijų ir į gimnaziją sugrįžo kupini įspūdžių!

 

Gimnazijos psichologė Gintautė Jegorovaitė

 

 

ŠIAURĖS ŠALIŲ LITERATŪROS SAVAITĖ 2021

          Lapkričio 15-21 d. gimnazijoje vyko tradiciniai Šiaurės šalių literatūros skaitymai. Šiaurės šalių literatūros savaitę organizuoja asociacijų “Norden” sąjunga (Foreningen Norden Forbund), kuri kartu su mokytojais, bibliotekininkais, moksleiviais ir visais kitais skaitymo entuziastais nuo pat Grenlandijos iki Baltijos šalių kasmet kuria vieną didžiausių skaitymo įvykių Šiaurės ir Baltijos regione. Pagrindinė savaitės idėja yra labai paprasta – visiems kartu susirinkus skaityti knygą prie žvakių šviesos. Šiemet skaitymams pasirinktos ištraukos iš Alandų salų rašytojų kūrybos. Taip siekiame prisidėti prie Alandų salų autonomijos šimtmečio paminėjimo. 5, 6 ir 7 klasių moksleiviai skaitė ištrauką iš Karin Erlandsson knygos ”Perlų ieškotoja”. Dabartinis laikmetis paženklintas didesnių atstumų, uždarytų sienų, tačiau nepaisant visų apribojimų mus vienija panašūs jausmai. Literatūra visais laikais leisdavo mums nuklysti į svajones, o per pandemiją tai tapo dar svarbiau.

 

Bibliotekininkė L. Litvinskienė

 

 

PRIEŠMOKYKLINĖS – MIŠRIOS UGDYMO GRUPĖS „PELIUKAI“ ŠOKA

          Pasaulyje populiari socialinė iniciatyva pagal „Jerusalema“ (Master KG) muzika yra labai nuotaikinga, skatinanti pozityvą šioje sudėtingoje ir liūdnoje situacijoje. Šios iniciatyvos tęsimu ugdomas vaikų ir suaugusiųjų bendruomeniškumas, bendro tikslo siekimas siekiant sumažinti atskirtį, kadangi dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos didėja atskirtis, depresija ir auga
savižudybių skaičius. Šį šokį pagal „Jerusalema“ (Master KG) muziką yra šokę daugybės grupių
atstovai: vienuoliai, kunigai, medikai, policininkai, ugniagesiai ir kt. 

          Priešmokyklinės - mišrios ugdymo grupės „Peliukai“ vaikai dalyvauja Etwinning tarptautinio projekto „Netipinė aplinka - vaikų kūrybiškumo plėtotė“ projekte. Taigi, šį iššūkį vaikai priėmė kūrybiškai, improvizuojant, įtraukiant naujus judesius, žingsnelius, su gera nuotaika, o svarbiausia – besišypsant. Siektinas tikslas - susivienyti per šokį siekiant atspindėti dėl COVID-19 nuotolinio mokymosi ir kitas su pasauline pandemija susijusias realijas – pavyko puikiai.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

 

 

 

 

EDUKACINĖ VEIKLA "KVAPNI BANDELĖ"

 

Ji būna juoda, ji būna balta,

O skaniausia ji būna – su meile iškepta.

Ji būna ruginė, ji būna kvietinė,

Skalsioji mūs duonelė kasdieninė.

 

 

          Šių dienų vaikų suvokimas ir supratimas apie duonos kelią dažniausiai baigiasi prekybos centre – randa duonutę parduotuvės lentynoje. Ir retas kuris vaikas susimąsto, kokį ilgą kelią duonelė turi nueiti, kad patektų ant mūsų stalo. 

          Edukacinės veiklos "Kvapni bandelė" metu priešmokyklinės mišrios ugdymo grupės „Peliukai“ vaikai dalyvavo bandelių kepimo procese gimnazijos valgykloje: stebėjo kaip maišoma tešla kepimo mašinoje, patys formavo bandeles, tepė plaktu kiaušiniu ir bėrė įvairius pagardus. Matė, kaip suformuotos bandelės keliauja į krosnį. Veikla vaikams padovanojo gerą nuotaiką ir teigiamas emocijas. Visi džiaugėsi ragaudami savo rankomis pagaminta saldžia ir kvapnia bandele.

 

Priešmokyklinės ugdymo grupės mokytoja Daiva Aleknienė

 

 

KADA REIKALINGAS PADĖKLAS IR KAIP JUO NAUDOTIS?

          Lapkričio 19 d. 1 klasės mokiniai dalyvavo praktinėje projekto ,,Naujo vaikų mitybos organizavimo modelio plėtra Kauno rajono savivaldybės mokyklose“ veikloje ,,Kada reikalingas padėklas ir kaip juo naudotis?“. Technologijų mokytoja D. Gudžiuvienė  priminė mokiniams gražaus elgesio taisykles prie stalo. Pirmokėliai mokėsi naudotis padėklu, indais bei stalo įrankiais. Sužinojo, kaip taisyklingai laikyti peilį ir šakutę, kaip reikia elgtis valgant.

          Mokiniai suprato, kad gerų manierų reikia laikytis ne tik svečiuose ar viešumoje, bet ir namuose.

 

1 kl. mokytoja Diana Korsakienė

 

 

KULTŪROS PASAS. "PAKASYK SLIEKUI PAŽASTĮ"

           Šiandieninio gyvenimo realija yra tokia, kad necenzūrine kalba kalbantys jaunuoliai jau nieko nestebina. Lietuviškų keiksmų retai beišgirsi, vyrauja rusiški arba necenzūriniai angliški žodžiai. Dažnai nesusimąstoma, kodėl, kokiu tikslu keiksmažodžiai vartojami. Lapkričio 19 dieną per Kultūros paso edukaciją "Pakasyk sliekui pažastį" 7, 8, II g ir IV g klasių mokiniai sužinojo kokiu tikslu jie vartojami, kokia jų kilmė ir kokie keiksmažodžiai buvo Lietuvoje vartojami seniau. Pavyzdžiui, kad tau kelnėse ežys išdygtų! Pakasyk sliekui pažastį. Po ššššimts kalakutų. Žžžžalia rūta. Lįsk tu vabalo blauzdon. Ot rūūūūkštele. Ot tu šuns pasturgali. Jei jau reikia, vartokime lietuviškus keiksmažodžius, yra iš ko pasirinkti.

 

Lietuvių k. mokytojos L. Šukytė ir L. Litvinskienė

 

 

KONFERENCIJA „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“

          Lapkričio 18 dieną Ieva Dimaitė, Gabrielė Zavadzkytė ir Evelina Ramanauskaitė (8 kl.) bei Nojus Nekrošius (7 kl.) dalyvavo Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokyklos, Všį Psichikos sveikatos iniciatyvos ir Lietuvos socialinių pedagogų asociacijos organizuojamoje respublikinėje 7-9 klasių mokinių konferencijoje „NERŪKYTI NIEKADA NEVĖLU“. Konferencijos tikslas – sutelkti visuomenės dėmesį į paauglių ir jaunimo rūkymo problemos mastą, galimus sprendimo būdus, ugdyti asmenį, motyvuotą sveikai gyventi. 

          Mūsų gimnazijos mokiniai paruošė video pristatymą apie rūkymo sukeliamą žalą organizmui, visus ragino niekada nepradėti rūkyti, o pradėjusius – drąsino mesti. Juk mesti rūkyti niekada nevėlu! 

 

Soc. pedagogė Sandra Virbukienė

 

 

© 2024 All rights reserved

Čekiškės Prano Dovydaičio gimnazija